Multrix neemt Centraldesk ASP-diensten over van Spherion

Amsterdam, 14 november 2002 - Multrix heeft per 11 november alle Centraldesk ASP-activiteiten overgenomen van Spherion. Centraldesk biedt organisaties de mogelijkheid om op abonnementsbasis gebruik te maken van groupware-applicaties via Internet. Deze applicaties zijn toegankelijk vanaf elke PC met een standaard internetbrowser en stellen bedrijven in staat de eigen medewerkers, klanten, partners en leveranciers plaats- en tijdonafhankelijk samen te laten werken.

Centraldesk is een initiatief van Spherion Technology Group Nederland in samenwerking met IBM Nederland. Spherion levert een breed aanbod van ICT-diensten en -specialisaties, van consultancy, projectmanagement, software-ontwikkeling en testen, tot technisch en functioneel beheer en training. Omdat Spherion zich wil richten op deze kernactiviteiten heeft het bedrijf besloten de ASP-activiteiten van Centraldesk onder te brengen bij Multrix.

Bas Noij, Directeur Business Solutions van Spherion: "Wij hebben in Multrix een partij gevonden die de dienstverlening aan onze klanten niet alleen op de huidige manier kan voortzetten maar ook verder kan ontwikkelen. Daarnaast kan Multrix een compleet serviceaanbod en managed services aanbieden, die een goede aanvulling zijn op de Centraldesk-diensten."

Phillip Actor, CEO van Multrix: "De toevoeging van deze op Lotus gebaseerde ASP-diensten van Centraldesk zijn een logische uitbreiding op ons portfolio, zowel voor huidige als toekomstige klanten. Verschillende klanten hebben ons al om dergelijke oplossingen gevraagd. Daarnaast stellen we ook de bestaande Centraldesk-resellers én de partners en resellers van Multrix in staat om hun portfolio uit te breiden."

Multrix biedt organisaties twee Centraldesk-oplossingen voor online samenwerking in een groupware-omgeving. Centraldesk Community maakt het mogelijk om met geautoriseerde derde partijen samen te werken via een extranet. Hierbinnen zijn functionaliteiten zoals documentenbeheer, nieuwsdiensten, projectondersteuning, centrale opslagfaciliteiten, virtuele teamrooms en direct chat- en messaging-mogelijkheden beschikbaar. Centraldesk Portal biedt een volwaardige groupware-omgeving via het intranet. De Centraldesk Portal biedt dezelfde functionaliteiten als de Community Workspace, maar heeft als extra een complete e-mail- en agendaomgeving via iNotes van Lotus. De medewerkers kunnen inloggen vanaf elke werkplek binnen het bedrijf, maar ook vanaf een thuiswerkplek of detacheringslocatie. Het volledige beheer en onderhoud zijn in handen van Multrix, die voor een vast bedrag per maand deze diensten verzorgt. Net als de huidige diensten van Multrix, wordt ook de Centraldesk-service centraal beheerd en gemonitord in het IT-centrum van Multrix in Amsterdam. Ook verzorgt Multrix de service en ondersteuning voor organisaties die Centraldesk gebruiken.

Over Multrix
Multrix is één van de eerste onafhankelijke Application Service Providers in Nederland. Multrix verhuurt en "host" applicaties, aangevuld met diensten zoals helpdesk, integratie en ondersteuning. Vanuit haar eigen IT-centrum beheert Multrix de apparatuur, infrastructuur, en de applicaties voor zakelijke gebruikers. Multrix werkt samen met onder andere IBM, Progress, Citrix, Microsoft, Microsoft Great Plains, Navision en QAD.