Ingezonden persbericht


Datum: Haarlem, 19 november 2002

Intermediair best bezochte vacaturesite

Ruim 28% brengt een tweede bezoek aan de site van Intermediair

Het aantal bezoekers van de Intermediair-website is in oktober met 19% gestegen tot 750.000 bezoekers. Daarmee is de site van Intermediair de best bezochte Nederlandse vacaturesite. Ook het aantal terugkerende bezoekers is gestegen. Dat percentage is met 9% toegenomen tot 28%. Dus bijna een derde zoekt de website na het eerste bezoek nog een keer op.

Vernieuwde website
Een belangrijke oorzaak van het recordaantal bezoekers is de krapper wordende arbeidsmarkt. Meer mensen zijn op zoek naar een baan. Maar ook de verbeteringen die zijn aangebracht op de site, spelen een rol. De vernieuwde website is sinds 1 oktober in de lucht. Een belangrijke verandering betreft de navigatie. Bezoekers hoeven nu slechts een of twee keer te klikken om op de plaats van bestemming te komen.

Carrièremanagement
Intermediair is een carrièremanagementsite voor hoger opgeleiden tussen de 20 en 45 jaar. De site biedt niet alleen een vacaturebank maar ook actuele informatie over ontwikkelingen op het gebied van arbeidsmarkt en loopbaan, persoonlijkheidstests, persoonlijk juridisch en loopbaanadvies en een veel geraadpleegd salariskompas. Daarnaast is er een e-mailservice, waarbij de abonnees (ruim honderdduizend) de vacatures toegestuurd krijgen die aan hun interesses beantwoorden. Dit voorjaar won de site van Intermediair de Usability Award 2002 in de categorie 'nieuws/informatie'. Deze awards worden elk jaar uitgereikt door 2C Communication Consultancy aan de meest gebruiksvriendelijke websites.



Ingezonden persbericht