Prijs voor wanden in Ede Centrum
De wanden in Ede Centrum, ter camouflage van diverse bouwputten,
hebben een prijs gewonnen in de strijd om de Sign + Award 2002. De
wanden kwamen maar liefst als tweede uit de bus. De prijs is toegekend
door de vakorganisatie van zogenoemde signmakers.
Tijdens de vernieuwing van Ede Centrum werden zeer groot uitgemeten
wanden gebruikt om de bouwwerkzaamheden te camoufleren, zodat het
winkelende publiek niet het idee kreeg dat het in een bouwput
rondliep. Het centrum bleef hiermee aantrekkelijk, hetgeen ook
voordelig is voor de winkeliers.
Bij aanvang van de bouw was de totale lengte van de wanden 313 meter
met een gemiddelde hoogte van ruim 3 meter. De wanden waren in de
periode juni 2001 tot en met augustus 2002 aanwezig tijdens de bouw.
Thema's
De wanden zijn gebruikt om over belangrijke thema's te communiceren.
Het gaat hierbij om toerisme, natuur, kunst en winkels. Ideevorming en
projectorganisatie van de wanden was in handen van HD&A Vastgoed
Marketing. Binnen deze organisatie wordt gewerkt met de bedrijven
Blomsma XL Colorprinting, HD& A Communicatie, Zmyzzy en Microcolor. De
wanden zijn neergezet in opdracht van ING Vastgoed.