QUASAR
Belevingsconcept voor begrafenissen gereed
Het laatste moment van je leven. Op dat moment kan iemand nog een
onvergetelijke herinnering achterlaten. De grootvader die jazzmuzikant
was en liefst een jazzorkest op zijn begrafenis had. De grootmoeder
die zo gelukkig is met haar overlijden na de lange lijdensweg die een
feestje organiseert in plaats van misplaatste huilpartijen. De man die
zijn echtgenote een zonnetje wil nalaten en een compleet Caribisch
feestje organiseert. Het bedrijf in verzekeringen die de
welgewaardeerde medewerker in zijn eigen auto wil laten wegrijden. Het
gevoel van een kind over zijn opa die hij via zijn moeder laat uiten
in een complete poppenkastvoorstelling over zijn gevoelens voor
opa.
Waarom zou dat niet kunnen?
In navolging van Amerikaanse voorbeelden is Live Expressions,
voormalig onderdeel van Joop v.d. Ende Theaterproducties, begonnen met
belevingsconcepten voor begrafenissen. Er zijn al gesprekken met
verzekeringsmaatschappijen en uitvaartondernemers die de eerste pilots
zullen gaan doen. Over het aspect beleving valt veel te zeggen. Het
wordt door Joseph Pine in zijn boek The Experience Economy de nieuwste
economische golf genoemd. Helaas is Nederland voorlopig nog te klein
voor grootschalige belevenissen en de bevolking nog niet zover
ontwikkelt als in Amerika. De verwachting is dat ook Nederland in de
komende jaren zal volgen.
Er zullen veel belevenisconcepten worden bedacht in de komende
periode. Uiteindelijk is verwachting dat de beunhazen het publieke
enthousiasme zullen scoren met verhalen over belevenissen, terwijl op
de achtergrond de ware beleving wordt uitgevoerd door specialisten.
Live Expressions onderscheidt zich inmiddels als enige met ervaringen
op het gebied van belevingseconomische concepten. De begrafenisbranche
is een nieuwe loot aan de stam.
Informatie bij Live Expressions, Petra Rooker: 020 6846855
Live Expressions is een nieuwe formule voor live communicatie van
bedrijven in een wereld waar on line communicatie steeds belangrijker
wordt. Live Expressions ontwikkeld strategische marketingconcepten en
zet die om in een succesvolle emotionele afspiegeling van theorie naar
praktijk. Met deze methode worden mensen .meegenomen. in gevoelens en
bedoelingen waardoor bedrijven zichzelf beter verkopen. Joseph Pine
vergelijkt een onderneming met een theater en de bedrijfsvoering met
een theaterproductie. Live Expressions begeleidt de directie als
regisseurs van een stuk dat door de medewerkers, acteurs moet worden
opgevoerd op een podium waarvoor een bepaald soort publiek wordt
verwacht. De verwachtingen van het publiek worden ingelost zodra de
strategie en de emotie en het menselijke gevoel daarbij optimaal op
elkaar zijn afgestemd
19 nov 02 09:28