Persbericht

Eerste Business Intelligence workshop groot succes

SAS houdt opohouhoudt ook in 2003 vast aan gratis consultancy

Huizen, 19 november 2002 - Eind vorige maand vond bij SAS onder grote belangstelling de eerste gratis Business Intelligence workshop plaats. Meer dan 35 bedrijven lieten zich voorlichten over de essentie van Business Intelligence (BI). Met groot succes. Een groot deel van de aanwezigen gaf aan dat een belangrijke kennishiaat eindelijk is opgevuld. ING en Gartner Group hielden presentaties over praktijk en marktontwikkelingen in BI. ATOS KPMG Consulting en SAS hielden een interactieve sessie met de deelnemers waar hun eigen business- en IT-problematiek werd besproken. In verband met de grote belangstelling voor de workshop moesten bedrijven worden teleurgesteld. SAS heeft daarom besloten in 2003 meer gratis consultancy workshops te organiseren. Vanaf vandaag kunnen bedrijven zich inschrijven op www.sas.com/nl .

Business Intelligence is 'hot'. Zowel in het bedrijfsleven als in de media is er veel te horen over de successen die behaald worden met het volwaardig doorvoeren van een BI strategie. Er is echter nog steeds veel onduidelijkheid rondom kritische succesfactoren van BI. SAS ziet het als marktleider als haar taak om dat kennishiaat verder te dichten. Vandaar dat besloten is om minimaal drie gratis workshops op te zetten.

"We hebben de workshop met de deelnemers geëvalueerd. Daaruit bleek duidelijk dat professionals er grote waarde aan hechten om ideeën uit te wisselen over technologische en management-vraagstukken die rondom BI spelen", aldus Bob van Dulken, directeur Marketing van SAS. De volgende workshops van SAS zullen naast een algemene introductie onder meer dieper ingaan op datawarehousing, analyse en reporting, return on investment en implementatie van BI.

Over SAS
SAS is wereldwijd de grootste, niet-beursgenoteerde softwareleverancier en marktleider in strategisch beslissingsondersteunende software: Business Intelligence. Door deze software weten beslissers wat er binnen het bedrijf gebeurt, beschikken zij snel over betrouwbare en actuele informatie en kunnen daardoor gefundeerde beslissingen nemen. Relaties binnen een organisatie en met klanten en toeleveranciers worden versterkt. SAS is opgericht in 1976 en is sinds 1986 actief in Nederland. Wereldwijd gebruiken meer dan 39.000 bedrijven, overheidsorganisaties en universiteiten de software van SAS. 98% van de Fortune100 bedrijven en 90% van de Fortune 500 bedrijven zijn klant van SAS. Bezoek voor meer informatie: www.sas.com/nl .