Gemeenteberichten week 47
Bouwplannen
Ingekomen meldingen/aangevraagde bouwvergunningen
- Melkpad 9, plaatsen kap op berging, ingekomen 7 november 2002.
- Zomertaling 20, plaatsen erker, ingekomen 8 november 2002.
Verleende toestemming/bouwvergunningen
- Laarderweg 50, vergroten woning, verzonden d.d. 14 november 2002.
- Wakkerendijk 68, vernieuwen en vergroten schuur/garage, verzonden
d.d. 19 november 2002.
- Torenzicht 96, aanbouwen bijkeuken, verzonden d.d. 19 november 2002.
Voor meer informatie over bouwplannen kunt u zich wenden tot mevrouw
Loman of de heer Schiere van de sector VROM.
Wanneer u als belanghebbende zich niet met een van deze besluiten kunt
verenigen, dan kunt u hiertegen binnen 6 weken na verzending van het
besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en
wethouders.
Tegelijkertijd kunt u bij spoed (schriftelijk) een voorlopige
voorziening vragen bij de president van de rechtbank, postbus 13023,
3507 LA Utrecht. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen 109,-
voor burgers en 218,- voor rechtspersonen.
Balie sector VROM 27 november 2002 gesloten
In verband met een cursus voor de medewerkers van de sector VROM is
woensdag 27 november a.s. de balie van de sector gesloten. Ook is de
sector VROM de gehele dag telefonisch niet bereikbaar.
De overige diensten in het gemeentehuis zijn wel gewoon geopend.
In de raadsvergadering van 5 november 2002 is het volgende
vastgesteld:
* begroting 2003
* verordening afvalstoffenheffing 2003
* verordening hondenbelasting 2003
* verordening begrafenisrechten 2003
* legesverordening 2003 inclusief tarieventabel 2003
De datum van inwerkingtreding is 1 januari 2003. De raadsbesluiten, de
verordeningen en de begroting liggen ter inzage in de hal van het
gemeentehuis.
Bijzondere bijstand en bevordering participatie
Bent u ouder dan 23 jaar, woont u zelfstandig en heeft u tenminste 18
maanden een minimuminkomen?
Dan kunt u in aanmerking komen voor een eenmalige uitkering bijzondere
bijstand. Deze bijstand is bedoeld om te kunnen blijven deelnemen aan
'het maatschappelijk verkeer en andere secundaire levensbehoeften'.
Denk daarbij aan, bijvoorbeeld: het lidmaatschap van de bibliotheek,
kosten van vormings- en ontwikkelingswerk (bijv. Volksuniversiteit),
lidmaatschap van een zangkoor, lidmaatschap van een sportvereniging,
of kosten van een zwemabonnement, etc.
De gemeente Eemnes verstrekt een bedrag van 204,20 aan een echtpaar of
alleenstaande ouder en 102,10 aan een alleenstaande.
De bijstand is 2 x per jaar mogelijk. Voor de toetsing aan de criteria
gelden twee peilmaanden: april en oktober.
Uitkering oktober 2002
Bent u cliënt van sociale zaken (u heeft dus een periodieke uitkering
Abw, Ioaw of Ioaz) én voldoet u aan alle criteria, dan hoeft u niets
te doen.
De uitkering wordt u automatisch toegekend en uitbetaald. Hoort u
niets en meent u wel aanspraak te kunnen maken op de uitkering, wendt
u zich dan tot uw contactpersoon bij de afdeling sociale zaken.
Heeft u geen uitkering via sociale zaken en is uw netto-inkomen,
exclusief vakantiegeld, over de maand oktober 2002 (ongeveer): 741,72
(alleenstaande), 953,63 (alleenstaande ouder), 1.059,59 (echtpaar)?
Voldoet u ook aan de andere criteria? Dan kunt u een aanvraag voor
deze bijzondere bijstand indienen bij de afdeling sociale zaken.Voor
een aanvraagformulier en/of meer informatie vooraf kunt u terecht bij
de receptie van sociale zaken.
De gemeente Eemnes werkt met betrekking tot de uitvoering van 'sociale
zaken' samen met de gemeente Blaricum en de gemeente Huizen. De
uitvoeringsorganisatie is de "Intergemeentelijke Afdeling Sociale
Zaken Huizen, Eemnes, Blaricum", die is gevestigd in het gemeentehuis
van Huizen, Graaf Wichman 10, te Huizen.
De receptie van de afdeling is:
- dagelijks (behalve op woensdag) geopend van 9.00 tot 12.00 uur
- dagelijks (behalve op woensdag) telefonisch bereikbaar op nummer 035
528 19 11
Snoeitijd? Graag extra aandacht voor overhangende takken!
Het najaar is traditioneel de tijd dat de mensen in hun tuinen de
bomen en struiken gaan snoeien. Wij verzoeken u vriendelijk om bij die
werkzaamheden wat extra aandacht te schenken aan takken die over de
trottoirs of fietspaden heen hangen.
Op het gemeentehuis komen regelmatig klachten binnen met als onderwerp
"overhangende takken". Voor de meeste mensen is het makkelijk daar
even omheen te lopen, maar er zijn ook groepen waarvoor dit nog niet
zo eenvoudig is. Voor gehandicapten, mensen met een kinderwagen of
bijvoorbeeld kleine kinderen die nog op de stoep fietsen vormen
overhangende takken wel degelijk een probleem.
Misschien wilt u zo vriendelijk zijn om bij uw snoeiwerkzaamheden hier
nog eens extra op te letten. Wij rekenen op uw medewerking en alvast
vriendelijk bedankt.