Ingezonden persbericht

PERSBERICHT:

Congres "Strategic Supremacy"
met Dr. Richard D'Aveni,
Hoogleraar Strategic Management aan de Tuck School of Business, Dartmouth Amsterdam, 22 november 2002 (van 13.00 - 17.00 uur)

Welke organisatie heeft nooit moeten ervaren wat het is om de pijlen van een kleine, nieuwe concurrent op de eigen producten en markten gericht te voelen?

In zijn wereldberoemde boek Hypercompetition zette management goeroe Richard D'Aveni uiteen hoe die nieuwkomers dat zo succesvol konden doen. In zijn laatste werk Strategic Supremacy ontwikkelde hij contra-revolutionaire strategieën die een leidende onderneming kan hanteren om zich te verweren tegen de 'opstandelingen'.
Het geheim ligt in het maken van de spelregels en niet of minder in het breken ervan. De makers van de regels bepalen volgens D'Aveni nog steeds het spel.

Dr. Richard D'Aveni ontvouwt een helder raamwerk dat de slimme en behendige verdediger van een sterke positie in staat stelt Strategische Suprematie te bereiken. Hij laat zien hoe beroemde ondernemingen als Disney, Microsoft en Procter & Gamble zulke sterke posities hebben bereikt en behouden door vernieuwend te kijken naar hun portfolio van producten en ze te beschouwen als wat hij noemt invloedssferen. Speciaal voor deze bijeenkomst vertaald hij zijn gedachten naar de Europese markt en de Nederlandse in het bijzonder!

Top management over D'Aveni:
"Sinds kort raadpleegt Gerard Kleisterlee, topman van Philips, de Amerikaanse professor Richard D'Aveni, hoogleraar strategie aan de Amos Tuck School of Management, die onlangs op nummer 1 stond in de MBA-lijst van The Wall Street Journal."

Haddo Meijer, CEO, P&O Nedlloyd: "D'Aveni provides for a mindset that will trigger change in your strategic thinking and create a dynamic vision for leadership in your industry."

Overige inleiders op 22 november
Mr. Els .H. Swaab, Voormalig Managing partner, Boekel de Nerée en Secretaris RvC Nederlandsche Bank Mr. drs. Bert Jongsma, Voorzitter Raad van Bestuur, SDU Jos Staatsen, Bestuursvoorzitter Boer & Croon en dagvoorzitter 5e Lions Congres

De komst van Richard D'Aveni naar Nederland is mogelijk gemaakt door de inzet van Prof. dr. D. Jan Eppink (Lions Putten), KLM, Randstad en Direction. De opbrengsten (euro 295,- deelname fee) gaan naar diverse goede doelen in Nederland.

Wilt u meer weten over het vijfde Lions Fund-raising Congres 'Strategic Supremacy' kijkt u dan op de website (www.dir.nl) of neem contact op met Marco Schreurs op telefoonnummer 035 - 603 79 79 of schreurs@dir.nl (brochure en achtergrond informatie beschikbaar).

Informatie voor de pers:
Direction, Briefings for Business Leaders
Contactpersoon: Marco Schreurs (Client Director)
Speenkruidstraat 43
3765 AB SOEST
Telefoonnummer: 035 - 603 79 79
e-mail: schreurs@dir.nl
website: www.dir.nl
Alliantiepartners van Direction: C/TAC-Align, Novell en het Center for International Business van de Universiteit Nyenrode