Persberichten - 25/11/2002
Interbrew - Kroonprins Filip van België huldigt zesde Belgian Beer Café® in
Nieuw-Zeeland in
Kroonprins Filip van België huldigt zesde Belgian Beer Café® in
Nieuw-Zeeland in Brussel, 25 november 2002 Interbrew, The Worlds Local
Brewer©, opent vandaag officieel het Belgian Beer Café® Blankenberge
in Takapuna (25 km van Auckland), Nieuw-Zeeland, in aanwezigheid van
de Belgische Prins Filip en Prinses Mathilde. Dit evenement vindt
plaats in het kader van een Belgische Economische Missie naar
Australië en Nieuw-Zeeland, onder voorzitterschap van Prins Filip en
geleid door Minister Annemie Neyts. Deze nieuwe inhuldiging kenmerkt
het succes van de Belgian Beer Cafés® in Australië en Azië. Het
Belgian Beer Café® Blankenberge, in Takapuna, is het zesde Belgian
Beer Café® in Nieuw-Zeeland. Allen zijn ze gesitueerd op het
noordelijke deel van Nieuw-Zeeland (in de steden Auckland, Wellington
and Hamilton). In 2003 is de opening gepland van twee bijkomende
Belgian Beer Cafés® op het zuidelijke eiland. Interbrew zal ook nog
twee bijkomende Belgian Beer Cafés® openen in Australië, waar reeds
Belgian Beer Cafés® gevestigd zijn in Sydney, Perth, Adelaide en
Melbourne. Het Belgian Beer Café® Blankenberge brengt de sfeer van de
typische volkscafés uit de jaren 30 tot 50. De nostalgie van die tijd
wordt gecreëerd door een combinatie van oude en nieuwe materialen. Zo
vindt men er een Leuvense stoof, donkere eiken lambrisering, zware
Vlaamse kroonluchters en andere authentieke decoratiematerialen. Het
concept van het Belgian Beer Café® werd gecreëerd om de rijke
Belgische biercultuur en bijhorende gastronomie in het buitenland te
introduceren. Deze cafés getuigen van Belgiës lange brouwtraditie en
de kunst van het genieten van een goed geschonken bier. In de Belgian
Beer Cafés® vindt men typische Belgische bieren zoals Stella Artois®,
één van Interbrews luxebieren, en ook specialiteiten zoals Leffe®,
Hoegaarden® en Belle-Vue®. Stella Artois® wordt in Nieuw-Zeeland
gebrouwen en verdeeld via een licentie-overeenkomst met Lion
Breweries. Het kende gedurende de laatste drie jaren een drievoudige
groei en dankt zijn succes in Nieuw Zeeland aan een uitstekende
marketing en een verkoopspolitiek die gepast inspelen op de groeiende
markt van premium merken. Eind oktober verlengden Interbrew en Lion
Breweries hun partnership met de ondertekening van een nieuwe 10-jaren
licentie-overeenkomst voor Stella Artois®. Wij zijn zeer vereerd met
de aanwezigheid van de Belgische Prins Filip en Princes Mathilde
tijdens de inhuldiging van het Belgian Beer Café® Blankenberge. zegt
Luc Bastiaensen, Director On-Trade Channel Development Interbrew. Hun
toewijding aan de Belgische biercultuur, als onderdeel van Belgiës
imago, heeft er reeds vroeger toe geleid dat ze de Belgian Beer Cafés®
in New York en Sydney met hun aanwezigheid vereerden. Het Belgian Beer
Café® concept werd door Créneau International en Interbrew in 1998
geïntroduceerd. Totnogtoe heeft Interbrew een veertigtal Belgian Beer
Cafés® gebouwd in grootsteden in Nederland, Frankrijk, Spanje,
Hongarije, Kroatië, Slowakije, Roemenië, Oekraïne, Tsjechië, de
Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Australië en België. Fotos zijn
beschikbaar op Interbrews website, http://www.interbrew.com
Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels