Persberichten - 25/11/2002

Interbrew - Kroonprins Filip van België huldigt zesde Belgian Beer Café® in Nieuw-Zeeland in

Kroonprins Filip van België huldigt zesde Belgian Beer Café® in Nieuw-Zeeland in Brussel, 25 november 2002 Interbrew, The Worlds Local Brewer©, opent vandaag officieel het Belgian Beer Café® Blankenberge in Takapuna (25 km van Auckland), Nieuw-Zeeland, in aanwezigheid van de Belgische Prins Filip en Prinses Mathilde. Dit evenement vindt plaats in het kader van een Belgische Economische Missie naar Australië en Nieuw-Zeeland, onder voorzitterschap van Prins Filip en geleid door Minister Annemie Neyts. Deze nieuwe inhuldiging kenmerkt het succes van de Belgian Beer Cafés® in Australië en Azië. Het Belgian Beer Café® Blankenberge, in Takapuna, is het zesde Belgian Beer Café® in Nieuw-Zeeland. Allen zijn ze gesitueerd op het noordelijke deel van Nieuw-Zeeland (in de steden Auckland, Wellington and Hamilton). In 2003 is de opening gepland van twee bijkomende Belgian Beer Cafés® op het zuidelijke eiland. Interbrew zal ook nog twee bijkomende Belgian Beer Cafés® openen in Australië, waar reeds Belgian Beer Cafés® gevestigd zijn in Sydney, Perth, Adelaide en Melbourne. Het Belgian Beer Café® Blankenberge brengt de sfeer van de typische volkscafés uit de jaren 30 tot 50. De nostalgie van die tijd wordt gecreëerd door een combinatie van oude en nieuwe materialen. Zo vindt men er een Leuvense stoof, donkere eiken lambrisering, zware Vlaamse kroonluchters en andere authentieke decoratiematerialen. Het concept van het Belgian Beer Café® werd gecreëerd om de rijke Belgische biercultuur en bijhorende gastronomie in het buitenland te introduceren. Deze cafés getuigen van Belgiës lange brouwtraditie en de kunst van het genieten van een goed geschonken bier. In de Belgian Beer Cafés® vindt men typische Belgische bieren zoals Stella Artois®, één van Interbrews luxebieren, en ook specialiteiten zoals Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. Stella Artois® wordt in Nieuw-Zeeland gebrouwen en verdeeld via een licentie-overeenkomst met Lion Breweries. Het kende gedurende de laatste drie jaren een drievoudige groei en dankt zijn succes in Nieuw Zeeland aan een uitstekende marketing en een verkoopspolitiek die gepast inspelen op de groeiende markt van premium merken. Eind oktober verlengden Interbrew en Lion Breweries hun partnership met de ondertekening van een nieuwe 10-jaren licentie-overeenkomst voor Stella Artois®. Wij zijn zeer vereerd met de aanwezigheid van de Belgische Prins Filip en Princes Mathilde tijdens de inhuldiging van het Belgian Beer Café® Blankenberge. zegt Luc Bastiaensen, Director On-Trade Channel Development Interbrew. Hun toewijding aan de Belgische biercultuur, als onderdeel van Belgiës imago, heeft er reeds vroeger toe geleid dat ze de Belgian Beer Cafés® in New York en Sydney met hun aanwezigheid vereerden. Het Belgian Beer Café® concept werd door Créneau International en Interbrew in 1998 geïntroduceerd. Totnogtoe heeft Interbrew een veertigtal Belgian Beer Cafés® gebouwd in grootsteden in Nederland, Frankrijk, Spanje, Hongarije, Kroatië, Slowakije, Roemenië, Oekraïne, Tsjechië, de Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Australië en België. Fotos zijn beschikbaar op Interbrews website, http://www.interbrew.com

Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels