Ingezonden persbericht

AVAYA IN NEDERLAND MARKTLEIDER VOOR ZAKELIJKE CALL CENTER-OPLOSSINGEN

Voor tweede opeenvolgende jaar algemeen marktleider in West-Europa

TER PUBLICATIE: 25 november 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, wereldwijd leverancier van communicatienetwerken voor de zakelijke markt, was volgens analistenorganisatie Gartner Dataquest in 2001 de grootste leverancier van zakelijke call center-oplossingen in Nederland. Op basis van het aantal geleverde agent seats realiseerde Avaya een marktaandeel van 33,3%. Volgens het rapport 'Call Centers: West-Europa, 1997-2006' bezette Avaya voor het tweede achtereenvolgende jaar de algemene koppositie in West-Europa. Deze positie had het bedrijf ook in het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje.
Volgens Gartner Dataquest nam Avaya met 137.502 geleverde agent seats 36,2% van de totale West-Europese call center-markt in. Dit was een verbetering met 4,7% ten opzichte van het jaar 2000. Op landelijk niveau was Avaya in Italië marktleider voor zakelijke call center-oplossingen met een aandeel van 57,4%. In het Verenigd Koninkrijk en Spanje waren deze percentages respectievelijk 50,7 en 54,9.
Bas Baars, Marketing Manager Benelux van Avaya: "In een teruglopende call center-markt hebben we in de regio een stabiele groei gerealiseerd. We blijven ons concentreren op het leveren van toegevoegde waarde aan bedrijven van elke omvang. Avaya kan toonaangevende bedrijven als Interpolis en het Mercedes-Benz Customer Assistance Center tot haar klanten rekenen."
"De resultaten van Gartner Dataquest onderstrepen onze leidende positie in de call center-markt in de regio voor het tweede opeenvolgende jaar. We hebben onze koppositie behouden en onze marktpositie uitgebreid. Dat is mogelijk omdat we Customer Relationship Management-systemen bieden, die volledig tegemoetkomen aan de eisen voor verbeterde klantenservice en omzetgroei onder moeilijke marktomstandigheden", aldus Patrick Lelorieux, Regional President Europe, Middle East and Africa (EMEA).
Het CRM-portfolio van Avaya biedt drie soorten oplossingen: MultiVantage Call Centre voor call center-beheer, het opnemen van gesprekken en beheer- en IP-telefonieopties; Multimedia Contact Centre voor consistente, meetbare en gepersonaliseerde customer care via beheertools en IP-telefonieopties; Virtual Enterprise voor de ondersteuning van remote call center-activiteiten.

Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune 500. Als wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten richt Avaya zich op bedrijven van elke omvang. Het bedrijf is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en datacommunicatie met zakelijke applicaties die zich onderscheiden door allesomvattende wereldwijde services. Avaya ondersteunt klanten bij de optimale inzet van bestaande en nieuwe netwerken om maximale bedrijfsresultaten te behalen.