---
KANA iCARE-suite krijgt hoge score in META SPEX rapport over CRM Suites
---
Hoofddorp, 11/29/2002
KANA®, leverancier van klantgerichte eCRM-oplossingen, heeft voor de KANA iCARETM-suite hoge score gekregen van META Group's SPEX Software Evaluation Service. De KANA iCARE-suite is een uitgebreide bedrijfstoepassing met een modulaire opbouw van eCRM-oplossingen. SPEX, een service van META Group, is een autoriteit op het gebied van evaluatie van softwaretechnologie. SPEX beoordeelt jaarlijks honderden softwareleveranciers en hun applicaties in een aantal verschillende categorieën. Het betreft functies, installaties, gebruiksgemak, besturingsomgeving, technische eisen, schaalbaarheid en prijs.
KANA krijgt in 'META SPEX CRM Suites Research', gepubliceerd op 29 oktober 2002 een vermelding wegens zijn uitstekende gebruiksgemak en technologie en de boven gemiddelde functionaliteit. Volgens het rapport is KANA iCARE een sterke suite van applicaties, dat voornamelijk geschikt is voor organisaties die zich richten op e-service. Het bevestigt dat de oplossing robuuste campagnebeheer en tools biedt waarmee marketingprofessionals follow-up activiteiten kunnen uitvoeren. Bovendien merkt het rapport op dat KANA boven zijn e-service-aanbod uitstijgt door een aantal overnames en de effectieve integratie van de applicaties in de suite.
Het nieuwe SPEX rapport beoordeelt toonaangevende CRM-bedrijven op basis
van functies en mogelijkheden. Het geeft een objectieve evaluatie van
bedrijven die CRM-applicatiesuites leveren. De suites helpen bij het beheer
en de optimalisatie van klantenrelaties en omvatten zowel operationele-,
analytische- als samenwerkingsmogelijkheden. Met behulp van de suites is
het mogelijk om klantgerelateerde informatie en data te beheren,
front-office processen te automatiseren, klanttransacties en -interacties
te optimaliseren en klantgedrag in kaart te brengen (bron: META Group,
Inc., SPEX CRM Application Suites: Market Overview, October 31, 2002). De
scores zijn gebaseerd op functionaliteit, gebruiksgemak, technologie en
marktpositie.
De KANA iCARE-suite is een uitgebreide bedrijfstoepassing met een modulaire
opbouw van eCRM-oplossingen. De suite bestaat uit een zeer schaalbare
contactcenteroplossing, het toonaangevende in- en oudbound
e-mailbeheersysteem, een robuuste kennissysteem voor selfservice en
assisted service en marketing- en analytics-mogelijkheden. Door de
modulaire aanpak van KANA kunnen bedrijven specifieke zaken met betrekking
tot klantservice met een bepaalde eCRM-olpssing benaderen, zonder de gehele
suite te moeten inzetten.
"De KANA iCARE suite spreekt specifieke wensen van Global 2000 bedrijven
aan die naar kostenreductie en optimalisatie van hun klantrelatiebeheer
streven," zegt Bud Michael, executive vice president of products and
marketing bij KANA. "Het rapport van META Group onderstreept nog eens het
hoge niveau waarmee KANA zich inzet om deze bedrijven bij het bereiken van
hun doel te helpen. Namelijk klantservice en rendabiliteit met efficiënter
en effectievere klantinteractiebeheer."
---
END
---
Over SPEX
SPEX is een autoriteit op het gebied van evaluaties van
bedrijfstoepassingen. SPEX, een service van META Group
(Nasdaq: METG), biedt uitgebreide productevaluaties op het
gebied van bedrijfstoepassingen waarmee wereldwijde
bedrijven snel cruciale bedrijfsapplicaties en
IT-oplossingen kunnen kiezen. SPEX, in combinatie met META
Group's METAspectrumSM - dat IT professionals inzicht
geeft in kritieke succesfactoren en de positie van de
leveranciers in de markt - biedt uitgebreide evaluaties
van zowel de technologiemarkt als ook van de producten van
bedrijven. SPEX's evaluaties kunnen op maat aangemaakt
worden via SPEX Online - een online-model met
gedetailleerde vragen, analyses en grafieken die
diepgaande informatie over functionaliteit in cruciale
gebieden afbeelden - om aan de specifieke eisen van de
gebruiker tegemoet te komen.
Meer informatie over META Group SPEX kunt u vinden op
www.metagroup.com en over METAspectrum op
www.metagroup.com/metaspectrum.
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende
eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: : +31 (0)20 567
2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0093-FAC7A