---
KANA iCARE-suite krijgt hoge score in META SPEX rapport over CRM Suites

---

Hoofddorp, 11/29/2002

KANA®, leverancier van klantgerichte eCRM-oplossingen, heeft voor de KANA iCARETM-suite hoge score gekregen van META Group's SPEX Software Evaluation Service. De KANA iCARE-suite is een uitgebreide bedrijfstoepassing met een modulaire opbouw van eCRM-oplossingen. SPEX, een service van META Group, is een autoriteit op het gebied van evaluatie van softwaretechnologie. SPEX beoordeelt jaarlijks honderden softwareleveranciers en hun applicaties in een aantal verschillende categorieën. Het betreft functies, installaties, gebruiksgemak, besturingsomgeving, technische eisen, schaalbaarheid en prijs.

KANA krijgt in 'META SPEX CRM Suites Research', gepubliceerd op 29 oktober 2002 een vermelding wegens zijn uitstekende gebruiksgemak en technologie en de boven gemiddelde functionaliteit. Volgens het rapport is KANA iCARE een sterke suite van applicaties, dat voornamelijk geschikt is voor organisaties die zich richten op e-service. Het bevestigt dat de oplossing robuuste campagnebeheer en tools biedt waarmee marketingprofessionals follow-up activiteiten kunnen uitvoeren. Bovendien merkt het rapport op dat KANA boven zijn e-service-aanbod uitstijgt door een aantal overnames en de effectieve integratie van de applicaties in de suite.

Het nieuwe SPEX rapport beoordeelt toonaangevende CRM-bedrijven op basis van functies en mogelijkheden. Het geeft een objectieve evaluatie van bedrijven die CRM-applicatiesuites leveren. De suites helpen bij het beheer en de optimalisatie van klantenrelaties en omvatten zowel operationele-, analytische- als samenwerkingsmogelijkheden. Met behulp van de suites is het mogelijk om klantgerelateerde informatie en data te beheren, front-office processen te automatiseren, klanttransacties en -interacties te optimaliseren en klantgedrag in kaart te brengen (bron: META Group, Inc., SPEX CRM Application Suites: Market Overview, October 31, 2002). De scores zijn gebaseerd op functionaliteit, gebruiksgemak, technologie en marktpositie.

De KANA iCARE-suite is een uitgebreide bedrijfstoepassing met een modulaire opbouw van eCRM-oplossingen. De suite bestaat uit een zeer schaalbare contactcenteroplossing, het toonaangevende in- en oudbound e-mailbeheersysteem, een robuuste kennissysteem voor selfservice en assisted service en marketing- en analytics-mogelijkheden. Door de modulaire aanpak van KANA kunnen bedrijven specifieke zaken met betrekking tot klantservice met een bepaalde eCRM-olpssing benaderen, zonder de gehele suite te moeten inzetten.

"De KANA iCARE suite spreekt specifieke wensen van Global 2000 bedrijven aan die naar kostenreductie en optimalisatie van hun klantrelatiebeheer streven," zegt Bud Michael, executive vice president of products and marketing bij KANA. "Het rapport van META Group onderstreept nog eens het hoge niveau waarmee KANA zich inzet om deze bedrijven bij het bereiken van hun doel te helpen. Namelijk klantservice en rendabiliteit met efficiënter en effectievere klantinteractiebeheer."

---
END

---
Over SPEX
SPEX is een autoriteit op het gebied van evaluaties van bedrijfstoepassingen. SPEX, een service van META Group (Nasdaq: METG), biedt uitgebreide productevaluaties op het gebied van bedrijfstoepassingen waarmee wereldwijde bedrijven snel cruciale bedrijfsapplicaties en IT-oplossingen kunnen kiezen. SPEX, in combinatie met META Group's METAspectrumSM - dat IT professionals inzicht geeft in kritieke succesfactoren en de positie van de leveranciers in de markt - biedt uitgebreide evaluaties van zowel de technologiemarkt als ook van de producten van bedrijven. SPEX's evaluaties kunnen op maat aangemaakt worden via SPEX Online - een online-model met gedetailleerde vragen, analyses en grafieken die diepgaande informatie over functionaliteit in cruciale gebieden afbeelden - om aan de specifieke eisen van de gebruiker tegemoet te komen.
Meer informatie over META Group SPEX kunt u vinden op www.metagroup.com en over METAspectrum op
www.metagroup.com/metaspectrum.

Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: : +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com Ref.:KANA0093-FAC7A