BURSON-MARSTELLER

Vifit sponsor Davis Cup Team

Woerden, 29 november 2002 Vifit tekent vandaag een contract met de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) voor de sponsoring van het Nederlands Davis Cup Team. De sponsorovereenkomst geldt voor één jaar met de wederzijdse intentie om te komen tot een meerjarige samenwerking. In februari 2003 speelt Nederland de eerste wedstrijd in de wereldgroep van het Davis Cup toernooi thuis tegen Zwitserland.

'Vifit is een jong en vitaal merk, met een krachtige uitstraling. Het merk en het Davis Cup Team passen goed bij elkaar, beide staan voor kwaliteit. We zijn dan ook blij met de beslissing van Vifit het Davis Cup Team te sponsoren', aldus Evert-Jan Hulshof, directeur van de KNLTB.

'Door het sponsoren van tennis willen wij een nog duidelijkere link leggen tussen gezondheid, extra gezonde voeding en de noodzaak tot bewegen. We weten dat een groot gedeelte van de doelgroep van Vifit zich bevindt onder de ruim 800.000 actieve tennisleden en tennisliefhebbers. Daarbij heeft het Davis Cup Team een enorme positieve uitstraling, dus vandaar dat wij hiervoor hebben gekozen', aldus Bas van den Berg, commercieel directeur bij Campina Nederland, verantwoordelijk voor onder andere Vifit.

Met de sponsoring zet Vifit in op meer naamsbekendheid voor het merk en haar proposities. Tevens zal Vifit de sponsoring gebruiken ter ondersteuning van diverse marketingcommunicatie-activiteiten.

De voltallige selectie van het Vifit Nederlands Davis Cup Team, onder leiding van Tjerk Bogtstra, bestaat uit Paul Haarhuis, Edwin Kempes, Richard Krajicek, John van Lottum, Sjeng Schalken, Dennis van Scheppingen, Raemon Sluiter, Martin Verkerk en Peter Wessels. Tien dagen voor het duel tegen Zwitserland wordt de definitieve selectie, bestaande uit vier spelers, bekend gemaakt.

Noot aan de redactie Met respectievelijk de proposities Vitamel, Calcimel en Optimel is Vifit marktleider in het segment van extra gezonde zuivelproducten. Vifit is het merk voor extra gezonde zuivelproducten van Campina. Het biedt consumenten een breed assortiment aan zuivelproducten, die stuk voor stuk unieke gezondheidsvoordelen bieden, zoals extra weerstand, sterke botten en 0% vet.