Ingezonden persbericht

Persbericht

Staffware introduceert OSS Process Framework:
klantspecifieke BPM-oplossing voor telecom serviceproviders

Alkmaar, november 2002 - - Staffware, toonaangevend in de business process automatisering, introduceert het OSS Process Framework voor de telecomindustrie. Hiermee kunnen telecomorganisaties hun complexe operationele support-systemen ondersteunen. In het OSS Framework is standaard circa 80% van de belangrijkste functionaliteiten opgenomen, waardoor integratie eenvoudiger wordt. Nu spelers in de telecommarkt tegenwoordig overstappen op nieuwe content-gebaseerde diensten, wordt hen duidelijk dat de onderliggende processen gestroomlijnd moeten worden om hun service levels effectief te kunnen beheren. Toonaangevende internationale telecombedrijven, inclusief Vodafone, T-Mobil en Singtel Optus, hebben Staffware's Business Process Management technologie geïmplementeerd. Hierdoor kunnen zij iedere procesverandering, die vanuit de industrie vereist wordt, doorvoeren en er continu toezicht op houden.

Het OSS Process Framework levert op maat gesneden service management oplossingen voor draadloze, breedband- en IP-diensten. De verschuiving in de marktvraag van simpele voice-diensten naar het versturen van omvangrijke beeld- en databestanden via MMS, GPRS en 3G, leidt ertoe dat veel operators hun diensten uitbreiden en partnerships aangaan. De interne systemen en processen binnen een telecombedrijf worden hierdoor steeds complexer. Om die reden ondersteunt het OSS Process Framework eveneens het vooruitstrevende dienstenaanbod van de telecombedrijven.

John O'Connell, Chairman en CEO Staffware, stelt: "Wij herkennen dat deze industrie wordt geleid door de consumentenvraag en vernieuwende technologieën. Hierdoor zal - naarmate de tijd verstrijkt - de complexe interne structuur die voor de ondersteuning van diensten zorgt, alleen nog maar ingewikkelder worden. Als reactie hierop hebben we bij Staffware een platform ontwikkeld dat processen en systemen sneller integreert en stroomlijnt dan tot nu toe mogelijk was met andere technologieën in de markt. Dit betekent dat operators de verbeterde diensten sneller bij hun klanten kunnen inzetten."

Staffware heeft haar kennis van telecom serviceproviders en hun behoeften aangewend om deze in de industrie vaak voorkomende processen vast te stellen. Vervolgens is er voor deze processen het OSS Process Framework ontwikkeld. Processen zoals klantenservice/beheer, serviceconfiguratie, het aansluitproces en het aanbod van extra diensten zijn nu eenvoudig te beheren. Het OSS Process Framework zorgt voor een snelle implementatie én terugverdientijd (ROI). Om eveneens de processtappen te optimaliseren die buiten het Framework vallen en tegemoet te komen aan de klantspecifieke eisen, gaat Staffware ook met de klanten zelf samenwerken.

Staffware BV, Robijnstraat 2, 1812 RB, Alkmaar
Telefoon: 072 - 5120728, http://www.staffware.com

Over Staffware
Staffware is toonaangevend in Business Process Management en heeft meer dan twee miljoen licenties bij 5.000 klantenorganisaties in het bank- en verzekeringswezen, telecom, nutsvoorziening, overheid, industrie en in de algemene dienstverlening. Staffware is een marktleidend, winstgevend en schuldenvrij bedrijf dat zich uitsluitend richt op het leveren van BPM-oplossingen wereldwijd. De organisatie heeft het hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk, vestigingen in zestien landen, en in totaal ongeveer 350 medewerkers. Staffware is genoteerd op de London Stock Exchange.

Staffware's expertise op het gebied van BPM heeft zich de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld door processen te automatiseren en beheren; de interactie tussen mensen en processen heeft dan ook altijd centraal gestaan in de organisatiefilosofie. In tegenstelling tot het merendeel van haar concurrenten heeft Staffware grondige kennis van en inzicht in de complexe interactie tussen mensen, tussen verschillende systemen, en tussen mensen en systemen, die de bedrijfsprocessen vormen.

De Staffware Process Suite levert een complete set tools voor het creëren, transformeren en stroomlijnen van in- en externe processen en taken binnen een organisatie. Met Staffware kan een onafhankelijke proceslaag worden gecreëerd die het proces en de onderliggende IT- en data-omgeving van elkaar scheidt. Hierdoor is een snelle ontwikkeling en verandering van een organisatieproces mogelijk. De Staffware Process Suite is een open oplossing en op standaarden gebaseerd. Het garandeert naadloze integratie en volledige interoperabiliteit met de bestaande IT-infrastructuren en applicaties. Nadere informatie over Staffware is beschikbaar op: www.staffware.com.

Voor redactionele informatie: Pb1202 Influx PR- Margienke Bos, Deventerstraat 81, 73322 JL Apeldoorn Telefoon: 055 -3663034, e-mail: prinflux@cs.com


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PRInflux@cs.com Http://www.Influx-pr.com