Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hoofddorp, 29 november 2002

MEMO sluit aan bij succesvolle MyCom formule

Geslaagde doorstart MEMO Computers resulteert in nieuwe stap

Na een geslaagde doorstart van computerwinkelketen MEMO, heeft het management van MEMO Computers vanmiddag bekend gemaakt een verdere versterking te hebben gevonden in de aansluiting bij de formule van computer retailer MyCom. Binnen twee maanden zullen de MEMO filialen omgevormd worden tot MyCom winkels.

Het management van MEMO Computers heeft vandaag aan al haar medewerkers laten weten verder te gaan onder de naam en formule van computerwinkelketen MyCom. Het aansluiten bij de formule van MyCom biedt voor MEMO continuïteit van het succes en een verdere versterking van de winkels. De aansluiting past naadloos bij het Clicks & Bricks model van computerwinkelketen MyCom. Naast de succesvolle on-line verkopen, expandeert MyCom hiermee van zeven naar dertien winkels.

Binnen twee maanden zal stapsgewijs de omvorming van de winkels plaatsvinden. Daar waar mogelijk, blijft de huidige locatie gehandhaafd. Op locaties waar de winkelruimte niet de mogelijkheid biedt tot optimale presentatie van de MyCom formule, wordt urgent gezocht naar geschiktere panden. Hetzelfde geldt voor de personele bezetting van de jongste MyCom winkels. Omdat de MyCom formule een royale personele bezetting kent, is uitbreiding van de teams op korte termijn gewenst , aldus Gert Jan Kosters, operationeel directeur MyCom NEDERLAND B.V.

Zowel het management van MEMO als dat van MyCom, geeft aan zeer verheugd te zijn met deze ontwikkeling. Dat juist gaandeweg deze ontwikkeling, het vakblad CRN MyCom verkoos tot beste computerwinkel van het jaar , bevestigt maar weer dat wij een juiste keuze hebben gemaakt , aldus Onno Bult van MEMO Computers. Ik ben er van overtuigd dat MEMO perfect bij deze partij past. Ook de directie van MyCom reageert enthousiast: MyCom kijkt altijd uit naar uitbreiding, maar alleen op een manier waarbij de MyCom kwaliteit gewaarborgd blijft. Ik weet zeker dat deze ontwikkeling precies op het goede moment en met de juiste partij plaatsvindt , aldus Gert Jan Kosters. Op weg naar twintig winkels in 2003 &

EINDE PERSBERICHT

Over MyCom:
MyCom NEDERLAND B.V. stelt zich ten doel de nummer één leverancier in Nederland te zijn van PC s en componenten. De MyCom formule telt binnenkort dertien winkels in twaalf vestigingsplaatsen in ons land. Daarnaast is MyCom zeer succesvol met MyCom Direct en MyCom Direct Business, waarbij onder meer via de website www.mycom.nl direct wordt verkocht. MyCom heeft in 2001 een omzet behaald van ruim 70 miljoen euro en telt meer dan 250 medewerkers.

Meer informatie over dit persbericht:
MyCom NEDERLAND B.V.
Peter Waltman
Mobiel: 0651 412 698
mailto:p.waltman@mycom.nl

Met vriendelijke groet,
MyCom NEDERLAND B.V.

Peter Waltman
Marketing Manager

Tel. 023 556 09 04
Fax: 023 556 09 05
Email: p.waltman@mycom.nl
www.mycom.nl