Ingezonden persbericht


Persbericht

3 december 2002

Salesforce.com benoemt president of worldwide operations ~ voormalig vice-president van Ariba brengt 25 jaar verkoopervaring mee naar online CRM-leider ~

Salesforce.com, marktleider in online CRM, kondigt uitbreiding aan van haar managementteam met IT verkoopexpert Jim Steele. Met deze aanstelling wil salesforce.com haar klantenbestand verder vergroten.

Als president of worldwide operations zal Steele verantwoordelijk worden voor de wereldwijde verkoop, diensten, ondersteuning en marketing. Hij rapporteert rechtstreeks aan voorzitter en CEO, Marc Benioff.

Steele brengt bijna 25 jaar technologie-, verkoop- en executive managementervaring mee naar zijn nieuwe functie. Hij begon zijn carrière bij IBM en was tot voor kort executive vice-president sales bij Ariba.

Bij Ariba hield Steele zich bezig met de wereldwijde verkoop waarbij hij verantwoordelijk was voor klanttevredenheid, uitbreiding van de directe- en indirecte verkoopkanalen en de ontwikkeling van verticale markten. Voordat hij bij Ariba in dienst trad heeft Jim Steele 23 jaar lang verschillende posities bekleed bij IBM. Zo was hij onder andere aanspreekpunt voor veelbelovende IBM executives en assistent van IBM's voorzitter en CEO, Samuel Palmisano. Toen Steele IBM begin 2001 verliet, was hij vice-president of North America Western region en was hij verantwoordelijk voor 10.000 medewerkers en meer dan 9 miljard dollar omzet in hardware, software en services.

"We hebben voor Jim Steele gekozen om salesforce.com s managementteam te versterken, vanwege zijn talent, enthousiasme en ervaring," zei Marc Benioff. "Met een executive van zijn kaliber, verwachten we niet alleen op ons huidige niveau door te gaan, maar ook de brancheverschuiving naar onze toonaangevende 'software-as-a-service' strategie in goede banen te leiden en de groei van ons klantenbestand te bevorderen. Jim betekent voor ons een uitstekende aanwinst."

"Onze klanten krijgen het maatwerk, de integratie en de automatisering die ze verwachten van volwaardige CRM-applicaties, zonder het risico van extra onkosten of legacy-software," zei Steele. "Samen met onze technologische voordelen en marktpositie vormt dit de toegevoegde waarde voor de unieke dienst, die wij als enige leveren. Dat is wat me zo aantrekt in deze baan. Ik zal me er nu vooral op richten om met ons bijzonder gemotiveerde team de enorme kansen die voorhanden liggen te realiseren."

(345 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor de volledigheid sturen wij u hierbij ook een digitale foto toe van Jim Steele.

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel meer dan 5.200 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition, Team Edition, Offline Edition en Wireless Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com