Ingezonden persbericht


-PERSBERICHT-

3 december 2002

Strawberries en Young Works ontwikkelen jongerenwebsite United Air Fund

Strawberries en Young Works hebben de jongerenwebsite (http://young.unitedairfund.org) ontwikkeld. Het United Air Fund streeft naar een mondiaal klimaatbeleid dat rechtvaardig is en ecologische grenzen respecteert. Het United Air Fund kent economische waarde toe aan schone lucht. Landen met lage CO2-uitstoot worden beloond en (partijen in) landen met hoge CO2-uitstoot belast. Dit stimuleert zowel ontwikkelings- als industrielanden om minder fossiele en meer duurzame energiebronnen toe te passen. De jongerensite biedt jongeren niet alleen de mogelijkheid om kennis te nemen van de vervuilingsproblematiek, maar ook om actief een bijdrage te leveren aan het oplossen van dit issue.

Shaires®
Het United Air Fund wil dat de industrielanden met een schone luchttekort tegoedbonnen kopen, zogenaamde shaires®, die ontwikkelingslanden ontvangen voor hun schone luchtoverschot. Ontwikkelingslanden kunnen deze shaires® gebruiken voor het opzetten en uitvoeren van duurzame energieprojecten, zoals een zonnepaneel op een ziekenhuis of basisschool. Het uiteindelijke doel van het United Air Fund is om de CO2-uitstoot van alle landen samen met de helft te verminderen.

United Air Fund (http://www.unitedairfund.org)
Het United Air Fund is een initiatief van de stichting Ecooperation en haar zusterorganisaties in Costa Rica, Bhutan en Benin.

De ontwikkeling van het United Air Fund is mede mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) en van KNHM.

Algemene informatie Strawberries
Strawberries is een Amsterdams internetbureau met 12 medewerkers en een uitgesproken
no-nonsense mentaliteit. Strawberries wil helder communiceren omtrent nieuwe media en is als technologische frontrunner voortdurend bezig de mogelijkheden daarvan te verkennen. Als
full service bureau bestaat Strawberries uit verschillende units met elk een onderscheidend specialisme: design, concept, development, formats, strategie, streaming, hosting en onderhoud.
Andere klanten van Strawberries zijn o.a. Universal Music, Hunkemöller, Intomart, Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Rijks Voorlichtings Dienst

Algemene informatie Young Works
YoungWorks: Toegangspoort tot de jongerencultuur
Communicatiebureau Young Works is gespecialiseerd in het bereiken van jongeren (12 - 24 jaar). Jaarlijks hebben wij met duizenden jongeren contact, in zeer uiteenlopende settings. We vragen hen om advies met diverse methoden van kwalitatief onderzoek. Daarnaast trainen we jongeren om als trendspotter in hun eigen omgeving maatschappelijke en commerciële trends te spotten en te beschrijven. Al deze activiteiten leiden tot vernieuwende adviezen en concepten voor jongerencommunicatie, die Young Works op professionele wijze weet uit te voeren en monitoren. Recente opdrachtgevers zijn o.a. de Provincie Groningen, Stichting Nederland Schoon en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Grafisch materiaal:
Voor grafisch materiaal kunt u terecht bij http://www.strawberries.nl/logos/

Meer informatie:
Voor meer informatie over dit project kunt u contact opnemen met:

Strawberries
Victor Terpstra
Prinsengracht 196
1016 HC Amsterdam
tel: 020-5315151
fax: 020 5315132
victor@strawberries.nl
www.strawberries.nl

Young Works
Yvonne van Sark
Hoogte Kadijk 143 F19
1018 BH Amsterdam
tel: 020 4199840
fax: 020 4199841
yvonne@youngworks.nl
www.youngworks.nl