Ingezonden persbericht


Persbericht

6 december 2002

Salesforce.com/foundation benoemt European director

~ voormalig Amnesty International campagneleider gaat sociale projecten en programma's opzetten in Europa ~

Salesforce.com/foundation, een zusterorganisatie van salesforce.com, marktleider in online CRM, heeft Isabel Kelly benoemd als directeur van haar Europese corporate responsibility programma.

Het doel van de salesforce.com/foundation is meteen bij de start van een bedrijf het gemeenschapsgevoel te stimuleren. De stichting implementeert en promoot het model dat bedrijven 1% van hun tijd en winst moeten afstaan om technologische hulpmiddelen en -programma's te bieden en jonge mensen te begeleiden in kansarme wijken.

Als directeur van de Foundation EMEA wordt Kelly verantwoordelijk voor het ontwikkelen en stimuleren van de activiteiten in Europa. Ze zal medewerkers van salesforce.com aanmoedigen hun vrije tijd vrijwillig te besteden aan het werken met jonge mensen in de gemeenschap. Deze activiteiten steunen op het succes van de salesforce.com/foundation sinds haar oprichting in de USA in 2000.

Kelly brengt meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van internationale relaties, onderzoek en communicatie-ervaring mee in haar nieuwe functie. Voordat ze in dienst trad bij salesforce.com was ze werkzaam bij Amnesty International. Hier had ze de leiding over de mensenrechten campagne van Amnesty International in China, die vooral gericht was op Tibet en andere achtergestelde regio's.

In haar vorige functie hield ze zich bezig met onderzoek en verzorgde ze voorlichtingsmateriaal en lezingen voor leden van Amnesty, overheidsorganisaties, de media, de Verenigde Naties en andere instellingen en bedrijven.

"We hebben Isabel voor deze functie gekozen omdat ze zowel culturele-, technische- als netwerkervaring heeft, die ze ontwikkeld heeft in het kader van haar werkzaamheden bij Amnesty International. Haar ervaring zal de Foundation helpen veel betekenis te geven aan haar Europese programma's," zei Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com.

"Het doel van de Foundation is het integreren van het bedrijfsleven met de gemeenschap om zo sociale veranderingen teweeg te brengen. Wat echter nog belangrijker is, is dat we een voorbeeld voor andere bedrijven willen zijn," zei Kelly. "Tot nu toe hebben ruim 200 salesforce.com medewerkers meer dan 3.000 uur besteed aan het opzetten van projecten voor verschillende gemeenschappen door de Foundation in the USA. Het enthousiasme van het bedrijf en haar medewerkers heeft een grote rol gespeeld bij het accepteren van deze functie. Ik verheug me op het opbouwen van soortgelijke activiteiten op onze Europese locaties."

(381 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor de volledigheid sturen wij u hierbij ook een digitale foto toe van Isabel Kelly.

Over salesforce.com/foundation
Het doel van de sfdc/foundation is om betrokkenheid bij de gemeenschap te zien als onderdeel van de commerciële activiteiten voor het verbeteren van de toekomst van de jeugd. Het is de bedoeling een nieuw model te creëren voor het opzetten van projecten in verschillende gemeenschappen. Dankzij deze projecten hebben jonge mensen in achterstandswijken, zowel thuis als daarbuiten, toegang tot technologie.

De Foundation werkt samen met andere instellingen, bureau's voor jeugdontwikkeling en ontwikkelingsorganisaties om een omgeving te creëren waarin kinderen ongeacht hun sociaal-economische achtergrond, etnische afkomst of leerniveau toegang hebben tot technologie en begrijpen hoe ze dit kunnen gebruiken om hun positie te verbeteren.

Sinds juli 2000 heeft de Foundation 17 Community Technology Centres in San Francisco Bay Area geopend die jaarlijks duizenden kinderen en volwassenen verwelkomen. In elk Community Technology Centre van de Foundation wordt voortgebouwd op het succes door donaties en voortdurende ondersteuning. Het stelt middelen beschikbaar om medewerkers aan te stellen en biedt programma-ontwikkeling, technische ondersteuning, onderwijstraining, samenstelling van onderwijsprogramma's, het ontwikkelen van 'best practice' modellen door samenwerking tussen de verschillende Centres en strategie en planning voor continuïteit. Meer informatie over de salesforce.com/foundation is beschikbaar op www.salesforce.com/foundation

Over salesforce.com
Salesforce.com heeft momenteel meer dan 5.200 klanten voor haar online CRM-oplossing, waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. Salesforce.com biedt haar CRM-oplossing aan als een online informatietool via een webservices infrastructuur. Vorig jaar heeft salesforce.com meer CRM-klanten aan haar klantenbestand toegevoegd dan Siebel, PeopleSoft, Oracle en SAP bij elkaar.

De salesforce.com productserie - Professional Edition, Enterprise Edition, Team Edition, Offline Edition en Wireless Edition - geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, de Deploy Award van InfoWorld, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com's wereldwijde klantenbestand omvat onder andere Dow Jones Newswires, Fujitsu, Le Méridien Hotel Group, Corel Quantum Peripherals en Siemens. Klanten in de Benelux zijn onder andere Sigma Coatings en FleetSynergy

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com