Novib

Novib najaarscampagne vanaf de Euromast 'uitgerold'

8 december 2002

Op zondag 8 december werd de Novib najaarscampagne vanaf de Euromast te Delftshaven in Rotterdam gelanceerd. Een kassabon met een afmeting van 5 bij 15 meter werd vanaf het restaurant tot aan de uitkijkpost door een aantal bergbeklimmers uitgerold. Deze âkassabonâ dient als metafoor om mensen uit te nodigen in deze periode ook eens anders te consumeren.

Het uitrollen van de kassabon markeerde het begin van een twee weken durende campagne, waarin het Nederlands publiek via posters, flyers, advertenties en mailings gevraagd wordt om even te denken aan hun medemens elders in de wereld.

Tijdens de campagne nodigt Novib de mensen uit om een stapje verder te gaan. Namelijk, om âiets extraâsâ op hun boodschappenlijsten te zetten. Aankopen zoals âschoolboeken voor Indiaâ, âopruimen van landmijnen in Afghanistanâ, âvaccinaties tegen difterie voor kinderen in Boliviaâ, âaanleg van een groentetuin in Ethiopiëâ enzovoorts.

De grote kassabon die op zondag vanaf de Euromast werd uitgerold bevat daarom, naast kerstaankopen zoals gerookte zalm, kerstkransjes, gourmetschotel en champagne, ook de aankoop voor ⬠1,52 van â1 maand onderwijs voor een kind in Maliâ.

Bron: Novib, 8 december 2002
Auteur: Novib