Ingezonden persbericht


Persbericht Stichting NCCA 9 december 2002

NCCA Prijs voor de beste call centers gewaarborgd in officiële Stichting

Hans Bach wordt eerste voorzitter. Uitbreiding leden op termijn wordt zeker niet uitgesloten. Secretariaat neergelegd bij Randstad CallFlex.

Het was dit jaar voor de tiende keer dat de prijs voor de beste call centers van Nederland werd uitgereikt. Mobiele telefoongigant BEN werd gouden winnaar bij de "in huis" call centers en heeft daar terecht veel publiciteit aan gegeven. De kwaliteit van call centers is duidelijk aan het stijgen, het imago van deze bedrijfstak wordt bijna trendy en de werkgelegenheid neemt er met 33% toe tussen nu en 2005.

De prijs, die ooit begon vanuit Pieterman & Partners als de "P&P Telesales Trofee", is uitgegroeid tot een waardige en prestigieuze Award. De uitreiking komend jaar vindt plaats op 8 april tijdens een Gala Avond met 500 bezoekers. Teneinde de prijs te waarborgen hebben een aantal partijen het initiatief genomen tot de oprichting van de Stichting Nationale Contact Center Awards, kortweg Stichting NCCA.

Tijdens de eerste officiële stichtingsvergadering is besloten dat Hans Bach, directeur van Call'm B.V., het voorzitterschap zal invullen. Randstad CallFlex zal een secretaris benoemen. Het totale bestuur telt zes leden en het aandeel van de uitzendbranche, gespecialiseerd in call center personeel, is nu nog groot. Maar partijen sluiten absoluut niet uit dat op termijn ook andere belangengroepen zal worden gevraagd om toe te treden tot de stichting. Het nieuwe bestuur stelt zich ten doel om de professionaliteit van de branche verder te verhogen en de Award nog prominenter in de markt neer te zetten.

Opvallend noemt het bestuur de aandacht die call centers op dit moment krijgen in de media. Bedrijven (Dutchtone, OMO, Ohra e.a.) en overheid (0900 8844 Politie) gebruiken in commercials het call center om hun service, bereikbaarheid en klantvriendelijkheid tentoon te spreiden. Recente onderzoeken van het Engelse bureau DataMonitor voorspellen een groei van het aantal call centers tussen nu en 2005 met 50%. Ook het aantal medewerkers groeit met 33% richting 175.000. Uitzendbureaus merken dat de branche een bijna trendy uitstraling krijgt: veel uitzendkrachten die zich inschrijven vragen bewust naar een call center baan. Voor studenten is het call center werk een goede kennismaking met het bedrijfsleven en het sluit naadlos aan op hun behoefte aan flexibele werktijden.

Voor inlichtingen:

Stichting NCCA

Hans Bach

06 54 27 00 00

h.bach@callm.nl