Ingezonden persbericht

persbericht: themasessie van PIM op dinsdagavond 17 december:

Marketing Intelligence: Hoe het rendement van de marketing en marktbewerking te verhogen!

Marketing Intelligence goed in uw bedrijf implementeren is een lastig karwei. De juiste tools en goede medewerkers zijn niet de enige randvoorwaarden. Op deze themasessie van PIM hoort u de andere randvoorwaarden. Daarnaast mag de implementatie van marketing intelligence natuurlijk nooit een doel op zich zijn. Nee, ook de investering in kennisontwikkeling moet tegenwoordig rendement opleveren. Op deze themasessie drie cases die laten zien hoe goede marketing intelligence wordt opgezet en heeft geleid tot aantoonbare marketing resultaten. Doe er uw voordeel mee!

Drie sprekers:

Erik Rietveld, manager Operational Control Processen bij KPN Telecom Broadband Networks.

KPN Telecom heeft in een kort tijdsbestek heel succesvol het nieuwe product MxStream op de Nederlandse markt geĂŻntroduceerd. Bij deze marktintroductie is gebruik gemaakt van een marketing intelligence oplossing waarbij op basis van specifieke indicatoren direct marketing activiteiten kunnen worden bijgestuurd.

Jeroen Pronk, projectleider Klant Interactie Management bij FBTO Verzekeringen.

FBTO is al vroeg begonnen met het investeren in marketing intelligence oplossingen om in staat te zijn om op basis van klantgedrag de direct marketingactiviteiten op te zetten. De heer Pronk zal ingaan op zijn ervaringen binnen die hij heeft opgedaan bij de implementatie van geavanceerde analytische CRM oplossingen.

Marcel Holsheimer, oprichter en president van Data Distilleries.

Hij zal een bijzonder aansprekende case van zijn klant Center Parcs presenteren. Daarbij zal hij ingaan op de nieuwe mailing aanpak die bij Center Parcs wordt gehanteerd en de cruciale rol die marketing intelligence hierin speelt. Dit levert Center Parcs een verbetering van het bedrijfsresultaat op van miljoenen Euros per jaar.

Locatie: bij de hoofdsponsor van PIM, SAS in Huizen. U kunt zich aanmelden door het bijgesloten antwoordformulier te retourneren aan PIM per fax (079 - 331 20 17), of via de PIM-website: www.pimonline.nl.

Drs. P. Verhaagen, bestuurslid PIM
T. 035-6026758

M. 06-54 300 588