Inconsistent publiceren schaadt merkbeleving

Gebrekkige processen ondermijnen internationale bedrijfsimago s

Amsterdam, 17 december 2002 - Bedrijven zetten hun merk en de beleving daarvan steeds vaker op het spel door inconsistenties in hun marketinguitingen. Dit blijkt uit een onderzoek onder 400 Europese bedrijven, uitgevoerd in opdracht van enterprise content management leverancier Tridion.

Terwijl ruim 89% van de ondervraagde bedrijven van mening is dat consistentie in het marketingmateriaal belangrijk tot zeer belangrijk is voor het imago van de onderneming, geeft ruim de helft (53%) toe met enige regelmaat marketingmateriaal tegen te komen dat niet gepubliceerd had mogen worden. Een kwart van de ondervraagden gaf aan dat zij meer dan 50 medewerkers geautoriseerd hadden om aanpassingen te doen in merkgerelateerde communicatie en off- en online content. Om met zo n groot aantal medewerkers zinnige en eenduidige veranderingen aan te brengen in marketinguitingen, is het noodzakelijk dat het bedrijf beschikt over goed sluitende procedures en systemen. Terwijl de elektronische publicatiemogelijkheden zijn toegenomen is de beheersbaarheid daarvan steeds moeilijker.

Tridion adviseert bedrijven om een compleet overzicht en controle te houden op de manier waarop het bedrijf, in alle geledingen, zich presenteert aan het publiek, om zo hun merk en daarmee hun imago niet op het spel zetten. Bedrijven doen er beter aan om ofwel een limiet te stellen aan het aantal personen dat wijzigingen aanbrengt in de content of - nog beter - te kiezen voor een oplossing die de mogelijkheid biedt strakker controle uit te oefenen op de content. Op deze manier blijft het mogelijk om een grotere groep medewerkers in staat te stellen content te creëren of te wijzigen, hetgeen de snelheid en efficiency ten goede komt. Door het gebruik van deze oplossingen kunnen gebruikers content eenmaal creëren om deze vervolgens te beheren vanuit een centraal punt. Vanuit dit centrale punt kan informatie aangeleverd worden aan elk platform, variërend van internet, PDA s, foldermateriaal, advertenties of productverpakkingen.

Het merk is één van de waardevolste bezittingen van een bedrijf en toch neemt de meerderheid van de bedrijven het niet serieus , zegt Jos Dikhoff, CEO van Tridion. Iedere keer wordt weer bewezen dat beschadiging van naam en imago een negatieve impact heeft op de basis van het bedrijf. Hoewel bedrijven nu beginnen te begrijpen welke waarde hun merk draagt, moeten ze nog de volgende stap zetten en een oplossing implementeren die aan de content-managementbehoeften van het hele bedrijf voldoet. Zolang ze dat niet doen, staat hun reputatie en daarmee hun financiële positie op het spel.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde enterprise content managementsoftware. Tridion s oplossing, Tridion R5, helpt bedrijven effectief, efficiënt en maximaal gebruik te maken van al hun content.

Tridion R5 biedt bedrijven de mogelijkheid tot een geïntegreerde aanpak van hun content, gebruikmakend van verschillende bronnen en kanalen. Daarnaast kan alle content in meerdere formaten en talen beheerd en geleverd worden aan talrijke websites, kanalen en online applicaties.

Tridion s unieke single sourcing en Blueprint Management functionaliteit biedt bedrijven een directe en hoge return-on-investment op hun complexe content management infrastructuren.

Veel bekende multinationals gebruiken de software van Tridion als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, Canon Europe, Garnier (Group L'Oréal), GE Access, Heineken, Honda Europe, ING Real Estate, KLM, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications, Oriënt Express en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm, Zürich en de VS. Meer informatie kan u vinden op www.tridion.com

Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
miranda.vandervoort@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion@whizpr.nl