Ingezonden persbericht

Trend Micro ontvangt Support Center Practice-certificering

Bevestiging hoogwaardige ondersteuning van Trend Micro-klanten

Utrecht, 17 december 2002 - De supportorganisatie van Trend Micro (Nasdaq: TMIC; TSE: 4704), leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en - diensten, heeft de Support Center Practice-certificering (SCP) ontvangen. Daarmee is Trend Micro de eerste antivirussoftwareleverancier in de Verenigde Staten, die deze breed erkende certificering is toegekend. De SCP-certificering meet de effectiviteit van de klantondersteuning op basis van strenge prestatiestandaarden die de 'best practices' in de markt vertegenwoordigen. De toekenning vond plaats na een uitvoerige audit van de Trend Micro-support-organisatie in de Verenigde Staten.

De SCP-certificering is een wereldwijd erkende standaard die is ontwikkeld door Service & Support Professionals Association (SSPA) en een consortium van vooraanstaande technologiebedrijven. De SSPA is een wereldwijd platform van meer dan 20.000 serviceprofessionals die inzichten en ideeën uitwisselen over de kernelementen van hoogwaardige support. De SCP-standaard bepaalt hiervoor 'best practices'. Verder kwantificeert het SCP-programma de effectiviteit van klantondersteuning, biedt het een basis voor de ontwikkeling van kwaliteitsprocessen en focust het op meetbare resultaten. Het verkrijgen van de SCP-certificering is afhankelijk van audits op locatie, die bevestigen dat een onderneming voldoet aan alle eisen voor meer dan 100 elementen die in het programma zijn vastgelegd. Gecertificeerde bedrijven moeten via jaarlijkse audits voortdurend aantonen dat ze de standaard blijven toepassen.

"Het feit dat we als eerste leverancier van antivirussoftware deze certificering hebben ontvangen, onderstreept dat Trend Micro beschikt over de mensen, opleidingen, processen en infrastructuur die leiden tot hoge klanttevredenheid bij onze Premium Support-klanten", zegt Hammud Saway, Global Director of Premium Services bij Trend Micro. "Het grote belang van een optimale ondersteuning van onze klanten wordt bevestigd door het feit dat sinds 1999 98% van onze klanten de support-contracten telkens vernieuwt."

Trend Micro Premium Support
Het Trend Micro Premium Support Program (PSP) biedt proactieve, gepersonaliseerde diensten met een combinatie van snelle responsetijden en expertise op het gebied van antivirus, techniek en computerbeveiliging. Dat maakt een snelle reactie mogelijk en biedt antivirus- en productkennis op elk serviceniveau. Het PSP biedt ondersteuning op verschillende niveaus, waaronder Priority, Silver, Gold, Platinum en Diamond. Daarmee kunnen meer dan 400 Amerikaanse bedrijven hun investeringen in beveiliging en hun bescherming optimaliseren. Vanaf het Priority-niveau biedt Trend Micro de unieke Virus Response SLA. Deze diensten worden ondersteund door TrendLabs, het Research & Development-netwerk van Trend Micro.

# # #

Over Trend Micro
Trend Micro is leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, het Europese hoofdkantoor in Marlow, Engeland. De producten worden wereldwijd geleverd door Value-Added Resellers en service providers. Voor meer informatie en evaluatieversies: www.trendmicro.co.uk/



Ingezonden persbericht