ANPM 77 08-04-2003 09:58:00
ECO/TELL ME/ANP PERS SUPPORT
TELECOM VAST NETWERK

Tell Me start eigen netwerk voor vaste telefonie

Telecom winkel Tell Me lanceert een nieuw netwerk voor voordeliger bellen via de vaste telefoon. De nieuwe winkelketen, die vorig jaar 47 Primafoon winkels overnam van KPN, biedt in samenwerking met Vocalis Telecom voordelig bellen zonder gedoe. Gebruikers van Tell Me Netwerk krijgen altijd tussen de 5% en 70% korting op de gesprekskosten, zonder aparte toegangsnummers of een aanvullend abonnement. Gewoon met hun bestaande toestel en telefoonaansluiting.
Als enige aanbieder van voordelig bellen via de vaste telefoon beschikt Tell Me over eigen winkels. Het enige dat de consument hoeft te doen is een bezoek brengen aan een Tell Me winkel en de aansluiting aan te vragen; op werkdagen is men vervolgens binnen 48 uur aangesloten op het Tell Me Netwerk en profiteert men direct van kortingen die variëren van 5% tot wel 70%. De actuele tarieven zijn altijd te vinden op de website van Tell Me: www.tell-me.nl. Iedere maand ontvangt de klant per e-mail een gespecificeerde nota. Uniek is dat men géén entreegeld en abonnementskosten hoeft te betalen en er géén jaarcontract hoeft te worden afgesloten. Bovendien betaalt men per seconde; dus niet per aangebroken minuut, zoals vaak het geval is bij andere aanbieders.

Directeur Sjeer Mestrom wil met de introductie van Tell Me Netwerk een doorbraak forceren in voordelig bellen via het vaste net. 'De combinatie van onze winkels en een eigen netwerk maakt voordelig bellen nu laagdrempeliger dan ooit. Alleen een winkel binnenlopen, 5,- euro afrekenen en het besparen op de telefoonkosten kan beginnen. Bovendien krijgt men van ons al direct
7,50 euro beltegoed mee, voor de eerste maand', aldus Mestrom. 'Onze formule onderscheidt zich door goede service, slim en vriendelijk personeel en duidelijke tarieven. Wij maken nieuwe technieken herkenbaar, toepasbaar en betaalbaar voor de consument. Daarbij past dit nieuwe netwerk, de eerste stap in een reeks van nieuwe diensten die Tell Me gaat aanbieden. Hierbij valt te denken aan een zakelijk netwerk, sneller en voordeliger internetten en straks ook bellen via internet.'

Tell Me bestaat sinds 1 september 2002. De winkelketen heeft 47 Primafoon winkels overgenomen van KPN en opent inmiddels medio april zijn 53-ste winkel in Dordrecht. De winkels onderscheiden zich vooral door de heldere uitleg, de geboden service en het goed opgeleide personeel. Tell Me is onderdeel van de Retail Development Corporation (RDC), tevens eigenaar van de winkelformules Plantage Boekhandel (21 winkels) en The Read Shop (80 winkels). RDC wil de Tell Me winkelketen in 3 tot 5 jaar uitbouwen naar een aantal van in totaal 100 winkels.

Noot voor de redactie,