ANPM 77 08-04-2003 09:58:00
ECO/TELL ME/ANP PERS SUPPORT
TELECOM VAST NETWERK
Tell Me start eigen netwerk voor vaste telefonie
Telecom winkel Tell Me lanceert een nieuw netwerk voor
voordeliger bellen via de vaste telefoon. De nieuwe winkelketen,
die vorig jaar 47 Primafoon winkels overnam van KPN, biedt in
samenwerking met Vocalis Telecom voordelig bellen zonder gedoe.
Gebruikers van Tell Me Netwerk krijgen altijd tussen de 5% en 70%
korting op de gesprekskosten, zonder aparte toegangsnummers of een
aanvullend abonnement. Gewoon met hun bestaande toestel en
telefoonaansluiting.
Als enige aanbieder van voordelig bellen via de vaste telefoon
beschikt Tell Me over eigen winkels. Het enige dat de consument
hoeft te doen is een bezoek brengen aan een Tell Me winkel en de
aansluiting aan te vragen; op werkdagen is men vervolgens binnen 48
uur aangesloten op het Tell Me Netwerk en profiteert men direct van
kortingen die variëren van 5% tot wel 70%. De actuele tarieven zijn
altijd te vinden op de website van Tell Me: www.tell-me.nl. Iedere
maand ontvangt de klant per e-mail een gespecificeerde nota. Uniek
is dat men géén entreegeld en abonnementskosten hoeft te betalen en
er géén jaarcontract hoeft te worden afgesloten. Bovendien betaalt
men per seconde; dus niet per aangebroken minuut, zoals vaak het
geval is bij andere aanbieders.
Directeur Sjeer Mestrom wil met de introductie van Tell Me Netwerk
een doorbraak forceren in voordelig bellen via het vaste net. 'De
combinatie van onze winkels en een eigen netwerk maakt voordelig
bellen nu laagdrempeliger dan ooit. Alleen een winkel binnenlopen,
5,- euro afrekenen en het besparen op de telefoonkosten kan
beginnen. Bovendien krijgt men van ons al direct
7,50 euro beltegoed mee, voor de eerste maand', aldus Mestrom.
'Onze formule onderscheidt zich door goede service, slim en
vriendelijk personeel en duidelijke tarieven. Wij maken nieuwe
technieken herkenbaar, toepasbaar en betaalbaar voor de consument.
Daarbij past dit nieuwe netwerk, de eerste stap in een reeks van
nieuwe diensten die Tell Me gaat aanbieden. Hierbij valt te denken
aan een zakelijk netwerk, sneller en voordeliger internetten en
straks ook bellen via internet.'
Tell Me bestaat sinds 1 september 2002. De winkelketen heeft 47
Primafoon winkels overgenomen van KPN en opent inmiddels medio
april zijn 53-ste winkel in Dordrecht. De winkels onderscheiden
zich vooral door de heldere uitleg, de geboden service en het goed
opgeleide personeel. Tell Me is onderdeel van de Retail Development
Corporation (RDC), tevens eigenaar van de winkelformules Plantage
Boekhandel (21 winkels) en The Read Shop (80 winkels). RDC wil de
Tell Me winkelketen in 3 tot 5 jaar uitbouwen naar een aantal van
in totaal 100 winkels.
Noot voor de redactie,