Ingezonden persbericht



----- PERSBERICHT -----

Woerden, 22 november 2002 - Telecommerce: zakendoen met klanten op alle afstanden. Maar hoe precies om te gaan met klantcontact en relatiemanagement? De TCD 2003, op 8, 9 & 10 april 2003 in hal 3 van Jaarbeurs Utrecht, is hét evenement voor managers die streven naar optimaal contact met klanten en het op de juiste manier managen van relaties, managers die zoeken naar het winnen, binden en behouden van klanten. Het thema in 2003: Take care of your customers: Customer? CARE!

De TCD 2003 biedt bezoekers een informatiebron, een leermoment en een ontmoetingsplaats. Het evenement bestaat uit de bekende combinatie Beurs, Award-gala's en Congressen.

Congressen en prijzen

Naast de jaarlijkse vaste peilers e-business, contactcenters en CRM staat 2003 ook in het teken van direct marketing. Zo is een van de congressen tijdens TCD 2003 het jaarcongres van IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Daarnaast vindt voor de 8e keer het door F&G Publishing georganiseerde Nationale Call Center Congres plaats, voorafgaand aan de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards en de Plantronics Telesales Team Trophy. Ook worden tijdens de TCD 2003 de CRM Awards uitgereikt. Deze happening wordt georganiseerd in samenwerking met het CRM genootschap. Ten slotte is er op de beursvloer middels een speciaal terras aandacht voor specifieke online-marketing.

De bezoekende managers vinden een scala aan oplossingen, om de belangrijkste te noemen: customer relationship management (CRM), contactcenters, e-mailtoepassingen, content-management, business intelligence (BI) en e-business. Net zoals dit in organisaties het geval is, komen al deze belangrijke elementen samen. Uiteindelijk gaat het om winnen, binden en behouden van klanten!

Kerngegevens 2002

¤ Aantal bezoekers in: 6.169
¤ Aantal exposanten in: 119
¤ Percentage bezoekers in een leidinggevende functie: 63% ¤ Percentage bezoekers met beslissingsbevoegdheid: 62% ¤ Van de bezoekers verwacht 90% het evenement in 2003 weer te bezoeken ¤ Van de bezoekers is 83% (uitermate) tevreden over het aanbod op de beurs ¤ De bezoekersinteresse is als volgt: CRM 47%, contactcenters 46%, e-business 36%, e-mailmarketing/-mailmanagement 27%, BI 20%, content-management 19% ¤ De branches waarin de bezoekers werkzaam zijn: zakelijke dienstverlening 31%, financiële dienstverlening 15%, IT, telecom, media 18%, overheid, nut, gezondheid 9%, handel, industrie, transport 7%, toerisme, retail, fmcg 6%, consultancy & aanbod 12%, rest 2% ¤ De functie van de bezoekers is als volgt: directie 30%, marketing & sales 25%, customer service 9%, contactcenter 14%, IT & database 13%

TCD 2003 & de Telecommerce Community
De TCD 2003 is een onderdeel van de Telecommerce Community, een bron van informatie, ontwikkeling en ontmoeting in de markt voor klantcontact & relatiemanagement. De community biedt haar members en andere gebruikers via alle mogelijke kanalen (Magazine, Portal, Seminars, E-zine, Research, Academy, Boeken) een groot, hoogwaardig platform in marketing, sales, service, ICT, e-business en contactcenters.

PS Begin 2003 vindt de kick-off meeting van de TCD 2003 plaats. Daar worden onder meer de kernpunten voor beursmarketing geformuleerd. Wilt u hierbij aanwezig zijn? Reply dan dit mailtje vergezeld van uw NAW-gegevens. U ontvangt dan tijdig bericht hierover.


----- einde bericht -----

Meer informatie:


Organisatie TCD 2003

BBP bv
Postbus 276, 3440 AG Woerden
Tel.: 0348 41 53 05
Fax: 0348 41 07 31
E-mail: info@tcd2003.nl
Website: http://www.tcd2003.nl

Paul Petermeijer, managing director
E-mail: p.petermeijer@bbp.net

BBP bv
Beerens Business Press (BBP) bv is een business-to-business uitgeverij, gespecialiseerd in het realiseren van vaktijdschriften, websites, e-zines en boeken. Daarnaast organiseert BBP diverse vakbeurzen en congressen. Naar onze leden toe profileren wij ons als de OETelecommerce Community¹; een multimediaal platform voor informatie-uitwisseling op het gebied van klantcontact- en relatiemanagement in de sector marketing en ICT. Voor derden in andere marktsectoren geeft BBP verschillende OEsponsored magazines¹ uit, zoals relatietijdschriften, nieuwsbrieven en personeelsbladen.