Ingezonden persbericht

Geschenk blijkt bepalend voor keuze lease-auto

NIJMEGEN, 20030408 -- Leasemaatschappijen en auto-importeurs voeren actie om nieuwe klanten binnen te halen. Er werd altijd gedacht dat mensen een duidelijke voorkeur voor een merk of type hadden. Echter de emotie bij een automerk wijzigt op het moment dat er een interessante actie aan gekoppeld is.

Gratis metalliclak of een trekhaak is niet meer interessant. Extra's in de privé sfeer worden wel meegenomen in de keuze voor een lease-auto.

Dat deze manier van actievoeren werkt, heeft men bij De Lage Landen Translease ondervonden bij een actie met het merk Opel. Iedereen die een nieuwe Opel bestelde kreeg een vierpersoons arrangement voor het Disneyland Resort Paris. Tijdens de actieperiode werden er drie keer zoveel Opels besteld als gebruikelijk in een zelfde periode.

Momenteel voert Translease actie met het merk Ford. Bij de bestelling van een Ford wordt een digitale camera van 500 euro weggegeven. Sinds het bekendmaken van de actie is de belangstelling voor het merk sterk toegenomen.

De auto is nog steeds een statussymbool maar zelfs voor een auto wordt de status van het symbool beïnvloed door de geschenken die erbij horen.