PERSBERICHT
08/05/2003
Hertog Jan hoogstpersoonlijk gebrouwen
Nieuwe tv commercial Hertog Jan
Vanaf maandag 5 mei 2003 is de nieuwe Hertog Jan commercial op
televisie te zien.
Voelen, ruiken en proeven staan hierin centraal. Bijzonder aan de
commercial is dat de medewerkers van de Hertog Jan Brouwerij in Arcen
de
hoofdrol spelen.
Hoogstpersoonlijk
De man achter Hertog Jan, Gerard van den Broek, manager van de Hertog
Jan
Brouwerij, is in staat om perfectie te herkennen. Elke dag gebruikt
hij al
zijn zintuigen om zijn favoriete bier te brouwen. Hij ruikt of de
hopbellen
van goede kwaliteit zijn, kijkt kritisch naar de kleur en
samenstelling van
de mout en het versuikeringsgehalte, proeft of de moutkorrels de
gewenste
zoetheid hebben en voelt of de lagerkelder de juiste temperatuur is.
Kortom,
in de commercial is te zien hoe Hertog Jan hoogstpersoonlijk gebrouwen
wordt.
Expertise en Passie
De brouwers van Hertog Jan hebben het vak in de praktijk geleerd. Ze
beperken zich niet tot één discipline, maar zijn juist vertrouwd met
alle
plekken in de brouwerij. Van moutzolder tot gistkelder. Van brouwzaal
tot
bottelarij. Zo houd je als brouwer voeling met je vak. Behalve
expertise is
ook passie een belangrijk ingrediënt van Hertog Jan. Want brouwen doe
je
niet alleen met je verstand maar ook met je hart.
Arcen
Hertog Jan wordt gebrouwen in het Limburgse Arcen. De omgeving is
beroemd om
het uitzonderlijk zuivere bronwater dat diep in de bodem zit. Dit is
de
basis voor het perfecte bier. Hertog Jan bier is vernoemd naar Hertog
Jan I
van Brabant. In juni 2003 opent de brouwerij het vernieuwde
bezoekerscentrum
zodat iedereen het brouwproces kan beleven.