Ministerie van Verkeer en Waterstaat

Zilveren Effie voor Bob

De campagne Bob jij of Bob ik? van het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft een Zilveren Effie gewonnen. De Gouden Effie ging naar de campagne De laatste groeten van Ben, waarmee telefoonmerk Ben (nu T-Mobile) afscheid nam van de Nederlandse markt. De Effies werden woensdag uitgereikt tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. De Effie is een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs voor effectieve communicatiecampagnes. Om in aanmerking te komen voor de onderscheiding moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen de marktresultaten op twee momenten. Dit verschil moet aantoonbaar het gevolg zijn van communicatie-inspanningen.
Naast de Zilveren Effie voor Bob, waren er ook Zilveren Effies voor De lach en de traan van CliniClowns en Geen fratsen. Dat scheelt van C1000. Omdat de Effies dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt, was er woensdag ook een JubileumEffie. Die ging naar de beste campagne van de afgelopen tien jaar. Volgens de jury kwam de reclamereeks Succes is een keuze van Cup-a-Soup daarvoor het meest in aanmerking. De soepmakers gingen daarom met de jubileumprijs naar huis.