Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Zilveren Effie voor Bob
De campagne Bob jij of Bob ik? van het ministerie van Verkeer en
Waterstaat heeft een Zilveren Effie gewonnen. De Gouden Effie ging
naar de campagne De laatste groeten van Ben, waarmee telefoonmerk Ben
(nu T-Mobile) afscheid nam van de Nederlandse markt. De Effies werden
woensdag uitgereikt tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.
De Effie is een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs voor effectieve
communicatiecampagnes. Om in aanmerking te komen voor de
onderscheiding moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen
de marktresultaten op twee momenten. Dit verschil moet aantoonbaar het
gevolg zijn van communicatie-inspanningen.
Naast de Zilveren Effie voor Bob, waren er ook Zilveren Effies voor De
lach en de traan van CliniClowns en Geen fratsen. Dat scheelt van
C1000. Omdat de Effies dit jaar voor de twintigste keer werden
uitgereikt, was er woensdag ook een JubileumEffie. Die ging naar de
beste campagne van de afgelopen tien jaar. Volgens de jury kwam de
reclamereeks Succes is een keuze van Cup-a-Soup daarvoor het meest in
aanmerking. De soepmakers gingen daarom met de jubileumprijs naar
huis.