Ingezonden persbericht

Interwoven neemt MediaBin over en levert eerste Digital Brand Management-oplossing

Nieuwe oplossing versnelt productintroducties, verlaagt marketingkosten en beschermt bedrijfsmerk

Utrecht, 12 juni 2003 - Interwoven, Inc. (Nasdaq: IWOV), leverancier van Enterprise Content Management-oplossingen (ECM), heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van MediaBin, leverancier van oplossingen voor Digital Asset Management (DAM). Op basis van deze overname levert Interwoven een totaaloplossing voor het effectieve beheer van digitale bestanden als logo's, fotografie, video's, productgegevens en catalogi. Dit is essentieel voor de ontwikkeling en continuïteit van bedrijfsmerken. Met de bewezen technologische kennis van MediaBin en de vooraanstaande positie van het bedrijf op het gebied van Digital Asset Management biedt Interwoven nu de meest krachtige digitale Brand Management-oplossing.

Volgens Andrew Warzecha, Vice-President van META Group, beschikken bedrijven over verzamelingen van vele soorten bestanden voor productcatalogi, documentatiemateriaal en e-learning. Dit geldt met name voor marketingafdelingen met wereldwijde campagnes of uitingen op basis van bijvoorbeeld een bedrijfsmerk. MediaBin biedt bedrijven de mogelijkheid al die verschillende mediabestanden efficiënt te beheren.

MediaBin
MediaBin heeft ruim 50 klanten, waaronder enkele van de bekendste merken ter wereld, zoals Delta Air Lines, John Deere, Microsoft, Reebok en Samsonite. Met de oplossingen van MediaBin kunnen bedrijven hun producten via diverse kanalen promoten, terwijl ze de integriteit van het bedrijfsmerk beschermen. MediaBin helpt bedrijven bij het strategisch en efficiënt beheren, produceren en leveren van productafbeeldingen, marketingmateriaal, presentaties en video's. Hiermee worden marketingprocessen geautomatiseerd, terwijl nieuwe producten en campagnes sneller worden geïntroduceerd.

De belangrijkste kenmerken van MediaBin zijn:

- beheer- en opslagmogelijkheden waarmee gebruikers bestanden kunnen opzoeken, gebruiken, wijzigen, leveren en updaten. Dit bevordert hergebruik, nauwkeurigheid en consistentie van content;
- MediaBin is een 'out-of-the-box'-oplossing: van installatie via gebruikersinterface tot en met gebruik, wat leidt tot een snellere inzet en de ROI verbetert;
- MediaBin integreert met de belangrijkste media-autorisatietools, van Adobe tot en met Virage, en van Macromedia tot en met Quark - dit ondersteunt het beheer, ongeacht het formaat;
- MediaBin wordt ondersteund door dienstverleners als Aquent, Dell Professional Service, Interflow en SBI.
Intelligente beheeroplossing
Met de integratie van Interwoven TeamSite Content Server-software en MediaBin Digital Asset Manager brengt Interwoven de meest uitgebreide Brand Management-oplossing op de markt. De nieuwe oplossing combineert de Interwoven Intelligence Server-software (voor content-classificatie) met MediaBin om de eerste intelligente beheeroplossing te leveren voor multimediabestanden. Bedrijven kunnen hun merk beschermen doordat ze beschikken over consistente, nauwkeurige en accurate content ter ondersteuning van producten en diensten. De nieuwe oplossing biedt aanvullingen op printapplicaties, zoals Adobe InDesign, en maakt gebruik van de Content Services-standaard voor webservice-geschikte applicaties.

"Interwoven is continu op zoek naar de technologie en mogelijkheden om het succes van onze klanten te vergroten", zegt Martin Brauns, President en CEO van Interwoven. "Op basis van een marktanalyse en klantfeedback hebben we gekozen voor MediaBin. De technologie van dit bedrijf vult het Content Management-aanbod van Interwoven aan en versterkt de mogelijkheden van onze oplossingen. Met de integratie van MediaBin en Interwoven bieden we de eerste oplossing voor digitaal merkbeheer."

Beschikbaarheid
De Interwoven Brand Management Solutions zijn vanaf nu beschikbaar. Interwoven levert zowel de MediaBin DAM-reeks producten als de gecombineerde MediaBin/Interwoven-oplossing. Klantenservicemedewerkers en de technische staf zijn getraind om klanten te ondersteunen bij de inzet van deze producten.

Voor meer informatie over MediaBin en de Interwoven DAM-oplossing, kunt u deelnemen aan een live webconferentie die plaatsvindt op woensdag 18 juni om 20.00 uur (CET). U kunt zich inschrijven op www.interwoven.com/cgi-bin/mediabin_webcast.cgi


---

Over Interwoven
Interwoven (Nasdaq: IWOV) is een belangrijke leverancier van Enterprise Content Management-software (ECM). Met het Interwoven 5-platform biedt Interwoven oplossingen voor strategische content-integratie. De producten van Interwoven worden door meer dan 1.100 internationale ondernemingen ingezet, waaronder ABN Amro, British Airways, Belgacom, Cisco Systems, Electrabel, FortisBusiness, General Motors, Philips International, Rabobank, Samsonite en T-Mobile.
Voor meer informatie zie www.interwoven.com.



Ingezonden persbericht