Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Voetbalicoon PelÉ verlengt samenwerking met Pfizer
Internationale campagne benadrukt belang van een gezond liefdesleven
CAPELLE A/D IJSSEL, 12 JUNI 2003 - Met de aftrap van de Pfizer "Love
Life Again" campagne, gaat de samenwerking van voetbalicoon Pelé met
Pfizer een nieuwe fase in. Afgelopen jaar werden mannen over de hele
wereld al door middel van spotjes en evenementen opgeroepen om te
praten over erectieproblemen met hun arts en hun partner. Doelstelling
van de huidige campagne is mannen te informeren over de positieve
invloed die een gezond liefdesleven heeft op de fysieke gezondheid en
een gelukkig leven.
Erectieproblemen kunnen zwaar ingrijpen op het algemene welbevinden en
het levensplezier van mannen. Daarnaast kunnen erectieproblemen een
eerste symptoom zijn van andere, ernstige, aandoeningen. Reden genoeg
om mannen wereldwijd erop te blijven wijzen dat erectiestoornissen
serieus genomen moeten worden.
"Mannen luisteren naar Pelé omdat hij geloofwaardig en gerespecteerd
is, zowel op het voetbalveld, als daarbuiten" zegt Dr. Jack Watters,
vice-president Medical Affairs Pfizer Europa. "We zijn blij dat hij
zich opnieuw heeft verbonden aan deze campagne omdat hij in staat is om
mannen over de hele wereld te motiveren naar de dokter te stappen met
seksuele problemen. Dit om niet alleen hun seksleven te verbeteren,
maar ook om een gezond en aangenaam leven te leiden."
Eén op de zeven mannen lijdt aan erectieproblemen in Nederland.
Wereldwijd stapt maar één op de tien mannen naar de arts wanneer er
zich problemen voordoen. Dat terwijl erectiestoornissen vaak leiden tot
vermijden van intimiteit en een negatieve invloed hebben op de
kwaliteit van leven voor zowel de man als zijn partner. Een bezoek aan
de huisarts kan snel duidelijkheid geven over de oorzaak en eventuele
behandeling van de erectiestoornis. Uit onderzoek blijkt dat mannen met
erectieproblemen die hun huisarts bezocht hebben, meer tevreden zijn
met hun seksleven dan mannen met seksuele problemen die hun huisarts
niet bezocht hebben.
"We hebben nog steeds niet mijn doel bereikt: dat iedere man met
erectie problemen zijn arts bezoekt" zegt Pelé. "Tot die tijd, zal ik
mij er op toeleggen om mannen in de wereld aan te spreken om het leven
terug te brengen in het liefdesleven."
In 2003 zal Pelé deelnemen aan evenementen om het bewustzijn rondom
erectieproblemen te vergroten in landen als Groot-Brittannië, Mexico,
België en Brazilië. Daarnaast zal Pelé te zien zijn in verschillende
advertenties en spotjes in Europa, Azië en Latijns Amerika.
Edson Arantes do Nascimento - beter bekend als Pelé - is de meest
bekende speler in de geschiedenis van het voetbal, en de meest tot de
verbeelding sprekende atleet die de wereld gekend heeft. De
professionele voetbalcarrière van deze populaire Braziliaan beslaat
meer dan twee decennia, waarin bij maar liefst 1.283 doelpunten scoorde
in 1.364 wedstrijden. Pelé speelde in vier Wereld Cup wedstrijden en
heeft drie Wereld Cup titels gewonnen.
Viagra, dat ontdekt en ontwikkeld is door Pfizer, is de baanbrekende
orale behandeling voor erectiestoornissen, waarvan de werking in meer
dan 100 klinische studies is aangetoond. Viagra is goedgekeurd door de
bevoegde autoriteiten in meer dan 118 landen over de gehele wereld en
behoort met meer dan 120 miljoen recepten verstrekt aan meer dan 20
miljoen mannen, tot de meest voorgeschreven geneesmiddelen.
Pfizer Inc. ontdekt, ontwikkelt, fabriceert en verkoopt toonaangevende,
op recept verkrijgbare middelen voor mens en dier, en veel van 's
werelds bekendste consumentenproducten.
---