Ingezonden persbericht
Grand Prix media-service ter attentie van (motor) sportredacties, relaties en sponsors

16-8-2003; Betreft 2e trainingsdag / startopstellingen Grand Prix Tsjechië, circuit Brno

SNELLE LEERLING ARIE VOS SUPER TEVREDEN MET 27E TRAININGSTIJD

Nadat hij vrijdag tijdens de eerste trainingsdag slechts 5 droge ronden in de vrije training gereden had en de tijdtraining al na 1 ronde met pech naar de kant moest, had Brabander Arie Vos uit het J&E Sports Kunstgras team vandaag de moeilijke taak om zowel het circuit echt goed te leren kennen als ook de Yamaha optimaal af te stellen. Vos toonde zich een snelle leerling en kwam met een perfect werkende Yamaha en uitstekend telefonisch overleg met veringexpert en steun en toeverlaat Mile Pajic in Nederland tot een hele respectabele 27e startplaats. Zeker gezien het missen van 1 volle training.

"Met de nieuw geprepareerde motor, waarvoor we bij het Yamaha Kurz fabrieksteam een nieuwe krukas konden begaan, moest ik in de 2e vrije training eerste inrijden en daarna meteen de baan verkennen. Het was een kwestie van veel binnenkomen in de pitsstraat en de afstelling veranderen en dat ging goed. Vrijdag draaide ik 2.13,1 en vandaag in de 2e vrije training al 2.10,1, dat was 3 seconden sneller. Maar belangrijker nog was het dat alles goed ging, de machine heel bleef en ik zelf in no time de baan beter onder de knie kreeg. DE vele pitstops in de vrije training wierpen hun vruchten af. En omdat gisteren mijn Dunlop band werd weggevreten, had ik contact gehad met Mile Pajic in Nederland. We 'verstaan' elkaar echt goed op technisch gebied en Mile gaf telefonisch advies dat echt supergoed uitpakte. Net als in de vrije training kon ik ook in de tijdtraining vanmiddag 16 ronden rijden, en pas aan het einde van de training kreeg ik de baan pas echt goed door. Ik begin het circuit nu pas echt goed te snappen en kan nu zelfs nog wat verbeteren", opent Vos razend enthousiast.

"Maar ik ben nog niet helemaal 100% tevreden. We hebben 1 volle training achterstand en dat merk ik nog. Morgen hoop ik in de warm up nog wat aan de afstelling te kunnen verfijnen. Johnny Verwijst, mijn teammanager, weet met de monteurs nog wat fijneafstellingen door te voeren, waardoor we misschien wat meer 'nuttig'vermogen aan de weg kunnen brengen. De bandencompound die we nu samen met Dunlop hebben kunnen vinden en de aangepaste vering voldoen uitsteken. Al met al heb ik een tevreden gevoel, als ik zie dat ik me goed kan handhaven tussen mannen die hier al veel meer wedstrijden hebben gereden dan ik. Ik heb zin in de wedstrijd van morgen", klinkt het gedreven uit de mond van de coureur uit Oss. "Ik heb het in korte tijd best goed op de rit hier. Dat sterkt me", besluit Vos.

250cc Trainingstijden = startopstellingen na de 2e dag:

Pl.

Naam

Land

Merk

Tijd

---

M.POGGIALI

RSM

APRILIA

2'03.872

---

R.DE PUNIET

FRA

APRILIA

2'03.920

---

F.NIETO

SPA

APRILIA

2'04.037

---

T.ELIAS

SPA

APRILIA

2'04.088

---

F.BATTAINI

ITA

APRILIA

2'04.233

---

R.ROLFO

ITA

HONDA

2.04.413

---

S.GUINTOLI

FRA

APRILIA

2'04.663

---

A.WEST

AUS

APRILIA

2'04.771

---

N.MATSUDO

JPN

YAMAHA

2'04.909

10

S.PORTO

ARG

HONDA

2'05.054

---

R.ROUS

CZE

APRILIA

2'05.157

12

H.MARCHAND

FRA

APRILIA

2'05.563

13

A.DEBON

SPA

HONDA

2'05.995

14

H.FAUBEL

SPA

APRILIA

2'06.018

15

E.BATAILLE

FRA

HONDA

2'06.032

16

C.GEMMEL

GER

HONDA

2'06.044

17

D.HEIDOLF

GER

APRILIA

2'06.264

18

J.STIGEFELT

SWE

APRILIA

2.06,859

19

E.NIGON

FRA

APRILIA

2.06,923

20

C.DAVIES

GBR

APRILIA

2'07.038

21

J.SMRZ

CZE

HONDA

2.07,182

---

J.OLIVE

SPA

APRILIA

2'07.493

23

A.BALDOLINI

ITA

APRILIA

2'07.598

24

L.PESEK

CZE

YAMAHA

2.07,758

25

V.KALLIO

FIN

YAMAHA

2'08.225

26

M.FILLA

CZE

YAMAHA

2'08.960

27

A.VOS

NED

J&E Sports Kunstgras YAMAHA

2'09.654

28

K.POENSGEN

GER

HONDA

2'10.193

29

G.RIZMAYER

HUN

HONDA

2'10.236

30

H.vd LAGEMAAT

NED

HONDA

2'10.740

************