Ingezonden persbericht
07-07-2003
De tweede Nationale E-mail marketing Conferentie - DENEC 2003
In navolging op de succesvolle eerste editie van Denec, door zo'n 200
deelnemers bezocht, organiseert Telecommerce Events wederom DE Nationale
E-mail marketing Conferentie (Denec), op 10 September 2003, te Amsterdam.
Het sprekersprogramma van de conferentie wordt opnieuw verzorgd door
Monique van Dusseldorp.
Woerden, 7 juli 2003 - E-mail is en blijft een hot item voor marketeers.
E-mail is effectief. E-mail heeft impact. Is persoonlijk.
Kent lage kosten per contact. Is meetbaar, en......is interactief.
En dus is E-mail hot. Tijdens de eerste editie een jaar geleden bleek dit
uit de buitengewoon hoge opkomst en de verhitte discussies. Het afgelopen
jaar is het gebruik van E-mail weer sterk toegenomen. En zo ook de
discussies. SPAM en steeds verdergaande wetgeving. Toegenomen
interactiviteit, creativiteit. En marketeers zoeken nog altijd naar
maximale response en optimale loyaliteit.
De Nederlandse markt voor E-mail marketing blijft groeien in zowel vraag
als aanbod. Het gebruik van opt-in emailmarketing, waarbij mensen op de
website of elders actief aangeven dat zij een nieuwsbrief en/of commerci'le
e-mail van het bedrijf in kwestie willen ontvangen, is in het eerste
kwartaal van dit jaar gestegen met 20 procent ten opzichte van het laatste
kwartaal van 2002 (bron: Rapid Sugar).Steeds meer marketeers en uitgevers
herkennen de voordelen van E-mail. Daarnaast richten zij zich naast op
werving van klanten, nu ook op klantbehoud.
Tegelijkertijd komt er nu duidelijkheid in de regelgeving rond e-mail
marketing. De Gedragscode voor direct marketing die is opgesteld door de
FEDMA, de belangenbehartiger van de DM en SP-branche in Brussel, is
geaccepteerd door de gezamenlijke Europese Colleges bescherming
persoonsgegevens. De FEDMA Gedragcode biedt nadere uitleg van van de
abstracte regels in de Europese Richtlijn gegevensbescherming.
De DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) bereidt op dit moment de
Nederlandse versie van de FEDMA-Gedragscode voor, die nog dit jaar van
kracht dient te worden. Ook binnen het Electronic Commerce Platform wordt
op dit moment druk gediscussieerd door de branche oranisaties, samen met de
Consumentenbond over de eisen die aan deze gedragscode gesteld moeten
worden. Een uitstekend moment voor marketeers om zich nog eens goed te
laten informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden van e-mail
gebruik in the marketingstrategie.
E-mail marketing is een specialisme. Van concept ontwikkeling, tot het
opbouwen van een database, de verzending, de integratie met andere media,
de analyse van de respons.
Tijdens deze tweede Nationale E-mail marketing Conferentie staan e-mail
marketing en e-mail publishing centraal en is het podium weer geheel open
voor debat en discussie.
Marketing, loyaliteit en de vele privacy regels zijn de kern waar omheen
alle aspecten van het specialisme e-mail marketing aan bod komen:
conceptontwikkeling, list management en list broking, acquisition
marketing, retention marketing, software, outsourcing, verzending, viral
marketing, media blending, opt-in / opt-out problematiek, privacy
regelgeving, tot meetbaarheid en ROI.
De conferentie brengt marketing managers van grote en kleine Nederlandse
bedrijven bij elkaar brengen, specialisten van (reclame-) bureaus en
professionals uit de snel groeiende markt van bedrijven die diensten
verlenen op het gebied van e-mail marketing. De organisatie verwacht 150
deelnemers.
De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de E-mail Marketing Award
2003 voor de meest effectieve e-mail marketing campagne. De jury beoordeelt
de ingezonden campagnes op creativiteit, innovatie, effectiviteit en ROI.
Er is een beperkt aantal pers accreditaties beschikbaar. U kunt contact
opnemen met de organisatie Telecommerce Events, via + 31 348 415305 of
info@telecommerce.nl, mocht u ge*nteresseerd zijn om als pers aanwezig te
zijn op deze dag. Verder vindt u informatie op www.denec.nl.
ATTENTIE REDACTIE
Wij stellen het zeer op prijs als u informatie over het seminar wilt
gebruiken voor uw evenementen agenda of publicaties. U kunt eventueel
onderstaande informatie kopi'ren en gebruiken.
DE Nationale E-mail marketing Conferentie
10 September 2003, Amsterdam
E-mail marketing: van concept ontwikkeling, tot het opbouwen van een
database, de analyse van de respons... kennis die voor veel marketeers
nieuw is. Er is dan ook een grote behoefte aan praktische informatie rond
e-mail marketing en publishing. Telecommerce Events
organiseert daarom voor de tweede keer DE Nationale E-mail marketing
Conferentie, op 10 September 2003 in Amsterdam. Registratie (450 Euro) en
informatie via www.denec.nl of neem contact op met Telecommerce Events:
0348 415305, info@telecommerce.nl.
Telecommerce Events is een onderdeel van Telecommerce Community voor
klantcontact & relatiemanagement - een activiteit van BBP. De Community
informeert managers en organiseert netwerkgelegenheden op het gebied van
CRM, contact centers, direct marketing en e-marketing dankzij de beurs TCD,
Telecommerce Magazine, Telecommerce Research, Telecommerce E-zine, boeken
en www.telecommerce.nl.