Ingezonden persbericht

07-07-2003

De tweede Nationale E-mail marketing Conferentie - DENEC 2003

In navolging op de succesvolle eerste editie van Denec, door zo'n 200 deelnemers bezocht, organiseert Telecommerce Events wederom DE Nationale E-mail marketing Conferentie (Denec), op 10 September 2003, te Amsterdam. Het sprekersprogramma van de conferentie wordt opnieuw verzorgd door Monique van Dusseldorp.

Woerden, 7 juli 2003 - E-mail is en blijft een hot item voor marketeers. E-mail is effectief. E-mail heeft impact. Is persoonlijk. Kent lage kosten per contact. Is meetbaar, en......is interactief.

En dus is E-mail hot. Tijdens de eerste editie een jaar geleden bleek dit uit de buitengewoon hoge opkomst en de verhitte discussies. Het afgelopen jaar is het gebruik van E-mail weer sterk toegenomen. En zo ook de discussies. SPAM en steeds verdergaande wetgeving. Toegenomen interactiviteit, creativiteit. En marketeers zoeken nog altijd naar maximale response en optimale loyaliteit.

De Nederlandse markt voor E-mail marketing blijft groeien in zowel vraag als aanbod. Het gebruik van opt-in emailmarketing, waarbij mensen op de website of elders actief aangeven dat zij een nieuwsbrief en/of commerci'le e-mail van het bedrijf in kwestie willen ontvangen, is in het eerste kwartaal van dit jaar gestegen met 20 procent ten opzichte van het laatste kwartaal van 2002 (bron: Rapid Sugar).Steeds meer marketeers en uitgevers herkennen de voordelen van E-mail. Daarnaast richten zij zich naast op werving van klanten, nu ook op klantbehoud.

Tegelijkertijd komt er nu duidelijkheid in de regelgeving rond e-mail marketing. De Gedragscode voor direct marketing die is opgesteld door de FEDMA, de belangenbehartiger van de DM en SP-branche in Brussel, is geaccepteerd door de gezamenlijke Europese Colleges bescherming persoonsgegevens. De FEDMA Gedragcode biedt nadere uitleg van van de abstracte regels in de Europese Richtlijn gegevensbescherming. De DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) bereidt op dit moment de Nederlandse versie van de FEDMA-Gedragscode voor, die nog dit jaar van kracht dient te worden. Ook binnen het Electronic Commerce Platform wordt op dit moment druk gediscussieerd door de branche oranisaties, samen met de Consumentenbond over de eisen die aan deze gedragscode gesteld moeten worden. Een uitstekend moment voor marketeers om zich nog eens goed te laten informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden van e-mail gebruik in the marketingstrategie.

E-mail marketing is een specialisme. Van concept ontwikkeling, tot het opbouwen van een database, de verzending, de integratie met andere media, de analyse van de respons.

Tijdens deze tweede Nationale E-mail marketing Conferentie staan e-mail marketing en e-mail publishing centraal en is het podium weer geheel open voor debat en discussie.

Marketing, loyaliteit en de vele privacy regels zijn de kern waar omheen alle aspecten van het specialisme e-mail marketing aan bod komen: conceptontwikkeling, list management en list broking, acquisition marketing, retention marketing, software, outsourcing, verzending, viral marketing, media blending, opt-in / opt-out problematiek, privacy regelgeving, tot meetbaarheid en ROI.

De conferentie brengt marketing managers van grote en kleine Nederlandse bedrijven bij elkaar brengen, specialisten van (reclame-) bureaus en professionals uit de snel groeiende markt van bedrijven die diensten verlenen op het gebied van e-mail marketing. De organisatie verwacht 150 deelnemers.

De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de E-mail Marketing Award 2003 voor de meest effectieve e-mail marketing campagne. De jury beoordeelt de ingezonden campagnes op creativiteit, innovatie, effectiviteit en ROI.

Er is een beperkt aantal pers accreditaties beschikbaar. U kunt contact opnemen met de organisatie Telecommerce Events, via + 31 348 415305 of info@telecommerce.nl, mocht u ge*nteresseerd zijn om als pers aanwezig te zijn op deze dag. Verder vindt u informatie op www.denec.nl.

ATTENTIE REDACTIE
Wij stellen het zeer op prijs als u informatie over het seminar wilt gebruiken voor uw evenementen agenda of publicaties. U kunt eventueel onderstaande informatie kopi'ren en gebruiken.

DE Nationale E-mail marketing Conferentie
10 September 2003, Amsterdam

E-mail marketing: van concept ontwikkeling, tot het opbouwen van een database, de analyse van de respons... kennis die voor veel marketeers nieuw is. Er is dan ook een grote behoefte aan praktische informatie rond e-mail marketing en publishing. Telecommerce Events organiseert daarom voor de tweede keer DE Nationale E-mail marketing Conferentie, op 10 September 2003 in Amsterdam. Registratie (450 Euro) en informatie via www.denec.nl of neem contact op met Telecommerce Events: 0348 415305, info@telecommerce.nl.

Telecommerce Events is een onderdeel van Telecommerce Community voor klantcontact & relatiemanagement - een activiteit van BBP. De Community informeert managers en organiseert netwerkgelegenheden op het gebied van CRM, contact centers, direct marketing en e-marketing dankzij de beurs TCD, Telecommerce Magazine, Telecommerce Research, Telecommerce E-zine, boeken en www.telecommerce.nl.