Ingezonden persbericht
Schoep & Van der Toorn gaat projectontwikkelaars strategisch adviseren
Amsterdam, 10 september 2003 - Communicatieadviesbureau Schoep & Van der
Toorn in Amsterdam is gestart met een apart team voor het marktsegment Bouw
en Vastgoed. Schoep & Van der Toorn werkt al lange tijd voor opdrachtgevers
in de bouw- en vastgoedsector. De expertise van het bureau is nu bij elkaar
gebracht, omdat projectontwikkelaars en woningcorporaties als gevolg van de
teruglopende economie meer dan voorheen behoefte hebben aan strategisch
advies.
"Het is hoog tijd dat er meer marktwerking in de woning- en kantorenbouw
komt. Jarenlang was er sprake van een aanbodgerichte markt en nu is de
markt vraaggericht. Ontwikkelaars en corporaties moeten daar op inspelen.
Marketing en communicatie bij nieuwbouwprojecten betekent niet het weggeven
van een auto bij de koop van een woning, maar vooral goed luisteren naar
wat de doelgroep wil dat er gebouwd wordt. De inzet van slimme en moderne
marketingtechnieken bij de woningverkoop zorgt voor betere resultaten.
Hetzelfde geldt voor kantoorontwikkeling", aldus senior adviseur Luc Dietz.
Vooral woningcorporaties hebben in deze tijd behoefte aan professionele
marketing en communicatie. Luc Dietz: "Veel corporaties zijn gestart met
projectontwikkeling en moeten marktgericht gaan werken. Daarnaast speelt
dat veel corporaties met een fusie bezig zijn."
Schoep & Van der Toorn werkt onder meer voor AM Wonen, Amvest, BouwRai,
Corus Colors, Corio, Funda, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, ING Real
Estate, Ontwikkelingsmaatschappij, Projectbureau IJburg, Ruimte voor Ruimte
en Rodamco. Door alle expertise en ervaring met deze opdrachtgevers samen
te brengen en verder uit te diepen, kan het bureau strategisch adviseren
over de wijze waarop woningen en kantoren ontwikkeld worden.
Behalve op projectontwikkelaars en woningcorporaties richt Schoep & Van der
Toorn zich ook op de toeleveranciers in de bouw, die zich in toenemende
mate moeten profileren bij hun klanten. "Toeleveranciers moeten zich in de
kijker spelen van architecten, bestekschrijvers, ontwikkelaars en
opdrachtgevers. En ze moeten met steeds efficiëntere en betere oplossingen
komen", verklaart Luc Dietz.
Over Schoep & Van der Toorn
Schoep & Van der Toorn is een full-service communicatieadviesbureau,
gevestigd te Amsterdam. Het bureau is in vijftien jaar gegroeid tot het
grootste communicatieadviesbureau in Nederland, met ruim 80 medewerkers en
een sterke positie in de ICT-markt, overheid, zakelijke en financiële
dienstverlening, non profit en projectontwikkeling/vastgoed. Het bureau
biedt klanten een mix van disciplines aan op het gebied van marketing,
marketingcommunicatie, cultuur, communicatie & management,
beleidscommunicatie, interactieve media, public relations, onderzoek,
corporate identity en design. Schoep & Van der Toorn maakt deel uit van het
internationale netwerk van adviesbureaus in Technology Communications:
Brodeur Worldwide. Het bureau heeft opdrachtgevers in de marktsegmenten
bouw & vastgoed, overheid, financiële dienstverlening en technologie: ABN
AMRO, Baan, Boertien Groep, Cable & Wireless, CenE Bankiers, Connexxion,
Corus Colors, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, Gemeente Haarlemmermeer,
IBM, ING bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse
Zaken, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Justitie,
Noord/Zuidlijn, Novell, Novem, Orange, Palm, Inc., Philips, Projectbureau
IJburg en de Rijksdienst voor het Wegverkeer.