Ingezonden persbericht

RECTIFICATIE

Beste redactie,

Graag willen wij u erop attenderen dat er een fout in het persbericht "Wederom winstgevend kwartaal voor salesforce.com en 100.000 gebruikersgrens bereikt" staat. Het gaat om de derde alinea:

Salesforce.com sloot het tweede kwartaal, dat eindigde op 31 juli 2003, af met een omzet van 21,7 miljoen dollar. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de omzet van hetzelfde kwartaal vorig jaar, waarin de omzet 11,9 miljoen dollar bedroeg. Het bedrijf heeft bovendien 3 miljoen dollar aan extra inkomsten behaald en heeft meer dan 29 miljoen dollar uitgesteld inkomen.

Voor de volledigheid treft u onderaan deze e-mail het correcte persbericht aan. Onze excuses voor het ongemak.

Persbericht

23 september 2003

Wederom winstgevend kwartaal voor salesforce.com en 100.000 gebruikersgrens bereikt

~ meer dan 7.400 bedrijven in 110 landen vertrouwen op CRM-oplossing van salesforce.com ~

Salesforce.com, marktleider in het leveren van software-als-service, maakt vandaag bekend dat er momenteel meer dan 100.000 gebruikers wereldwijd gebruik maken van haar innovatieve on-demand service om hun klantinformatie zonder hoge kosten en een laag risico te beheren. Bovendien meldt salesforce.com dat wederom een winstgevend kwartaal is afgesloten.

Salesforce.com bestaat nog geen vier jaar en biedt nu al haar CRM-oplossing aan meer dan 7.400 bedrijven. Het bedrijf heeft in het vorige kwartaal meer abonnees toegevoegd dan in elk voorgaand kwartaal. Hieronder vallen grote bedrijven als DoubleClick en Analog Devices. Volgend jaar zal ook SunGard (NYSE:SDS) wereldwijd overschakelen op salesforce.com S3 met meer dan 1.000 gebruikers.

Salesforce.com sloot het tweede kwartaal, dat eindigde op 31 juli 2003, af met een omzet van 21,7 miljoen dollar. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de omzet van hetzelfde kwartaal vorig jaar, waarin de omzet 11,9 miljoen dollar bedroeg. Het bedrijf heeft bovendien 3 miljoen dollar aan extra inkomsten behaald en heeft meer dan 29 miljoen dollar uitgesteld inkomen.

"De groei van de 'hosted' markt is in een stroomversnelling geraakt door de toegenomen acceptatie van grote bedrijen voor on-demand oplossingen," aldus Sheryl Kingstone, program manager for CRM Strategies bij Yankee Group. "Salesforce.com heeft zich gevestigd als een duidelijke leider door het leveren van een lage total cost of ownership, lage risico's en krachtige functionaliteiten. Met het behalen van de grens van 100.000 abonnees en de verschillende recente implementaties bij grote bedrijven versterkt salesforce.com haar leiderschap en geloofwaardigheid in de enterprise CRM-markt."

"Meer dan 100.000 abonnees - van Fortune 500 tot aan kleine bedrijven - hebben gekozen voor ons software-als-service model," zei Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Onze groei is het directe resultaat van organisaties die op zoek zijn naar het succes dat hun voorgangers behaald hebben met software-als-service. Ons succes is nauw verbonden met elke abonnee en we richten ons op de beste technologieën en functionaliteiten die maar beschikbaar zijn."

Salesforce.com is de meest succesvolle applicatie ter wereld en de eerste winstgevende aanbieder van software-als-service. Salesforce.com S3 maakt zowel een schaalbaar, veilig beheer van verkoopautomatisering, campagnemanagement, klantenservice en -ondersteuning als documenten en bestanden mogelijk. Salesforce.com S3 is gebaseerd op sforce, het client/service applicatiesysteem van salesforce.com. Sforce kan op eenvoudige wijze worden aangepast met tools van BEA (NASDAQ: BEAS), Borland, Microsoft (NASDAQ: MSFT) en Sun (NASDAQ: SUNW). De nieuwe integratie server van salesforce.com, op basis van TIBCO (NASDAQ: TIBX), is beschikbaar voor salesforce.com S3-klanten en biedt integratie met vrijwel alle corporate systemen, inclusief SAP (NYSE: SAP), Oracle (NASDAQ: ORCL), PeopleSoft (NASDAQ: PSFT) en Siebel (NASDAQ: SEBL) applicaties.

(534 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van software-als-service. Het bedrijf levert een bekroonde reeks salesforce.com 'on-demand' oplossingen voor geïntegreerde verkoopautomatisering, campagnemanagement, klantenservice en -ondersteuning en document- en bestandsbeheer om bedrijven te helpen tegemoet te komen aan de complexe uitdagingen van wereldwijde klantcommunicatie.

Het bedrijf heeft eveneens sforce geïntroduceerd, een nieuwe service die de wijze waarop applicaties worden gebouwd aanzienlijk zal veranderen, net zoals salesforce.com de wijze waarop applicaties worden geleverd heeft veranderd. Sforce stelt ontwikkelaars van zakelijke applicaties in staat populaire en gewaardeerde tools te gebruiken in combinatie met webservices van sforce. Hiermee kunnen applicaties snel gebouwd en in gebruik worden genomen tegen substantieel lagere kosten dan ooit tevoren.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder de Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Investor's Choice Award from Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Het bedrijf heeft meer dan 7.300 klanten in 110 landen die in 11 talen van de diensten gebruikmaken. Salesforce.com werd in 1999 opgericht en het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco (Verenigde Staten). Daarnaast beschikt het bedrijf over kantoren in Europa en Azië.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517 Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com