E-FOLDERS.NL

Online reclamefolders sparen milieu

Mensen zijn geïnteresseerd in het online bekijken van reclamefolders. Het voorkomt papierverspilling en je kunt het virtuele drukwerk dat je wilt lezen aanpassen aan je eigen voorkeuren. Bovendien overweegt een aanzienlijk aantal mensen een brievenbussticker te nemen wanneer de folders online te raadplegen zijn. Dit zijn de onder meer de uitkomsten van het onderzoek uitgevoerd in opdracht van E-folders.nl.

In het marktonderzoek staat het gebruik van de brievenbussticker en de interesse om online folders te lezen centraal. Hiervoor zijn 400 mensen telefonisch en op straat ondervraagd. Uit het onderzoek blijkt dat 12% van de huishoudens een brievenbussticker tegen ongewenst reclamedrukwerk op de brievenbus geplakt heeft. Daarvan heeft 9% een Ja/Nee sticker. Zij ontvangen geen reclamefolders. De andere 3% heeft een Nee/Nee sticker. Zij ontvangen geen reclamefolders en geen huis-aan-huisbladen.

De reden om een brievenbussticker te nemen is voor 64,4% van de ondervraagden omdat ze een hekel hebben aan de rommel in de brievenbus. Daarnaast zegt 29,2 % van de ondervraagden de sticker geplaatst te hebben uit milieuoogpunt. Het is hun manier om een steentje bij te dragen aan een beter milieu. Bijna de helft van de groep met brievenbussticker geeft aan dat ze het jammer vinden dat ze de aanbiedingen uit de folders niet ontvangen. Slechts 6,3% van de ondervraagden geeft aan in zijn geheel niet geïnteresseerd te zijn in reclame.

Een interessante uitkomst is dat bijna een kwart van de ondervraagden zonder brievenbussticker overweegt een sticker te nemen wanneer de reclamefolders online te bekijken zijn. Daarbij spelen de argumenten geen papierverspilling (31,5%) en de mogelijkheid om alleen folders ontvangen waar de eigen interesse naar uitgaat (21,5%) een grote rol.

E-folders.nl, de site waar reclamefolders online te bekijken zijn, springt hiermee in op de behoefte vanuit de markt. Het complete overzicht van de landelijke verspreide reclamefolders zijn daar op één plaats verzameld.


---

Noot voor de redactie/