Persberichten - 23/09/2003

Roularta Media Group - Nieuwe organisatie bij Trends en Trends/Tendances

Geert Wellens, algemeen directeur van Biblo en uitgever van Trends/Tendances en de Franstalige editie van Cash! wordt vanaf vandaag ook tot uitgever van Trends en de Nederlandstalige editie van Cash! benoemd. In deze hoedanigheid zal hij instaan voor de verdere uitbouw van de financieel-economische weekbladen van Roularta Media Group.

Geert Wellens was 10 jaar lang redacteur voor de financiële publicaties Trends-Beleggen, Kapitaal en Swingtrend en voor de vastgoedrubriek Immo Trends. Na een korte tussenstap bij Petercam als Senior Research&Institutional Sales, keerde hij in 1999 terug naar uitgeverij Biblo als algemeen directeur en uitgever van Trends-Tendances, Cash!, de medische publicaties van Roularta Medica en de Biblo-nieuwsbrieven.

Trends en Trends/Tendances staan respectievelijk onder het hoofredacteursschap van Piet De Puydt en Amid Faljahoui. Beide titels behouden hun eigen redactie maar het is wel de bedoeling om de reeds goede samenwerking in de toekomst te intensifiëren met het gezamenlijk aanpakken van bepaalde redactionele items en redactionele dossiers. Samen bezitten beide teams een uitzonderlijke verzameling aan expertise op financieel en economisch vlak. Meer samenwerking zal dan ook leiden tot een nog betere kwaliteit van onze berichtgeving.

De redactie van Cash! vormt een aparte redactionele cel en fungeert vandaag reeds als een competentiecentrum voor financiële informatie voor de realisatie van beide edities van Cash!, de nieuwsbrieven Inside Beleggen en LInitié de la Bourse en personal finance- rubrieken in andere Roularta-titels zoals Knack en Plus. Vanuit deze cel worden ook de Beleggerscompetitie.com en Roularta Seminars ondersteund en is het de bedoeling nog meer gespecialiseerde opdrachten te realiseren voor interne en externe klanten.

Dat beide titels vandaag reeds in uitstekende conditie zijn bewijzen de CIM-cijfers. Het lezersbereik van Trends en Tendances stijgt met 6,7 %. Deze positieve leestrend wordt ondersteund door een stabiele abonnementenportefeuille en een sterke stijging van de losse verkoop het afgelopen jaar (+28% voor Trends en +44% voor Tendances ). Tegen het licht van de conjunctuur is dit een uitzonderlijk goed resultaat voor financieel-economische titels.

Marie De Clerck (°1975) wordt aangesteld tot marketing- en promotiemanager van zowel Trends als Tendances. Marie was tot voor kort de promotieverantwoordelijke voor Trends. Ze is Licenciaat Rechten (KUL) en haalde een Master in projectmanagement (Ecole Supérieure de Commerce, Rijsel). Ze is sinds juni 2001 actief bij Roularta. Ze slaagde er in die periode in een nieuwe promotionele dynamiek omtrent Trends te creëren via de uitbouw van een aantal nieuwe initiatieven zoals de Trends Gazellen, Trends CEO Summit en Trends Dag van het Familiebedrijf (samen met Roularta Seminars), de Dag van het Belgische aandeel, de Trends Mountain Bike Classic. Marie realiseerde ook de new look van de recente edities van de Manager van het Jaar en verzorgde alle communicatie voor het blad.

Serge Vandermeirsch (voorheen FET en Kanaal Z) is de marketing- en promotiemanager van de maandbladen Bizz en Industrie en de zakenzender Kanaal Z/Canal Z. Samen met de uitgeversteams en de hoofdredacties is het zijn taak zoveel mogelijk synergie te realiseren tussen de verschillende businessinitiatieven en Kanaal Z/Canal Z.

Samen met Dirk Vandekerckhove, directeur magazines van Roularta Media Group moet deze vernieuwde en versterkte structuur voor een verdere gezonde groei van Roularta in de financieel-economische informatiemarkt zorgen.

Bron: Roularta
Provider: Euronext Brussels