3-11-2003
Gemeenteproject leidt tot lancering 40supporters.nl
Creactiv breidt netwerk uit door het bedenken van een nieuw
sponsorconcept voor
Het MKB-groeiondersteuningsproject doorstarters van BKW Startersadvies
Gemeente Tilburg is een project voor ondernemers die zich willen
ontwikkelen. In dit kader is er bij het Tilburgse bedrijf Creactiv
Internet Communicatie Diensten een traject gestart om het
verkooptraject nauwkeurig onder de loep te nemen. Eén van de
belangrijkste constateringen was dat het huidige netwerk te beperkt
was om de naamsbekendheid en daarmee de opdrachtenportefeuille de
benodigde impuls te geven. Mede daarom werd een eerder hersenspinsel
nieuw leven ingeblazen: 40supporters.nl.
Het MKB Groeiondersteuningsproject
Het project is opgezet om een extra bijdrage te leveren aan de
versterking van de economische structuur en de werkgelegenheid binnen
de gemeente Tilburg. Het project wil de specifieke doelgroep
"doorstarters", bedrijven op de Business to Business markt van 3 tot
maximaal 20 jaar oud, bereiken, ontvankelijk maken en in hun
bestaansfase ondersteunen bij het verder ontwikkelen van het bedrijf.
Het bevorderen van de skills, de kwaliteit van het ondernemerschap en
het strategisch denken binnen de onderneming staat daarbij centraal.
Hierbij wordt het inschakelen van gerichte expertise op vraaggebieden
via het project bereikbaar gemaakt voor de MKB ondernemer.
Verkoopapparaat Creactiv was aan verbetering toe
Na een telefoontje van en een oriënterend gesprek met de heer
Stokmans, projectleider van het zogenaamde doorstarters project, bleek
al snel waar behoefte aan bestond binnen Creactiv. Het verkoopapparaat
was aan verbetering toe. Het nieuwe product Digitale Direct Marketing
bleek een interessant product, dat moeilijk te vermarkten was.
Belangrijkste reden hiervoor was het beperkte netwerk dat Creactiv op
dat moment ter beschikking had. In samenwerking met Eijsermans
Verkoopadvies, die als kennisleverancier werd aangedragen, werd
gezocht naar uitbreidingsmogelijkheden.
40supporters.nl ideaal multi-win instrument
Ter uitbreiding van het netwerk werd een co-sponsorschap van
voetbalclub Willem II afgesloten, op de plek waar voormalig de
CZ-Groep actief was. Het verschil was echter dat er niet één, maar
veertig bedrijven gezamenlijk als co-sponsor op zouden gaan treden,
maar dan onder één naam: 40supporters.nl. Met deze startende bedrijven
werd een netwerk binnen het reeds bestaande netwerk van sponsors
gecreëerd met multi-win mogelijkheden. Win voor de deelnemers, win
voor Willem II en win voor Creactiv individueel. Zelfs win voor andere
sponsors die hun dienstverlening bij veertig bedrijven in één keer
onder de aandacht kunnen brengen.
Voortvarende start wordt beloond
In de rust van de wedstrijd Willem II RKC zal Creactiv door zowel de
Gemeente Tilburg als door Willem II in het zonnetje worden gezet.
Wethouder Janssen van o.a. Economische Zaken zal symbolisch de door de
Gemeente Tilburg ter beschikking gestelde subsidie voor het project
aan Dennis van den Broek van Creactiv overhandigen op de middenstip.
Voorzitter Jan Vullings van Willem II doet daar nog een schepje
bovenop door een tastbare herinnering namens Willem II aan te bieden
aan de bedenker en kartrekker van 40supporters.nl.