Gemeente Tilburg

3-11-2003
Gemeenteproject leidt tot lancering 40supporters.nl

Creactiv breidt netwerk uit door het bedenken van een nieuw sponsorconcept voor

Het MKB-groeiondersteuningsproject doorstarters van BKW Startersadvies Gemeente Tilburg is een project voor ondernemers die zich willen ontwikkelen. In dit kader is er bij het Tilburgse bedrijf Creactiv Internet Communicatie Diensten een traject gestart om het verkooptraject nauwkeurig onder de loep te nemen. Eén van de belangrijkste constateringen was dat het huidige netwerk te beperkt was om de naamsbekendheid en daarmee de opdrachtenportefeuille de benodigde impuls te geven. Mede daarom werd een eerder hersenspinsel nieuw leven ingeblazen: 40supporters.nl.

Het MKB Groeiondersteuningsproject
Het project is opgezet om een extra bijdrage te leveren aan de versterking van de economische structuur en de werkgelegenheid binnen de gemeente Tilburg. Het project wil de specifieke doelgroep "doorstarters", bedrijven op de Business to Business markt van 3 tot maximaal 20 jaar oud, bereiken, ontvankelijk maken en in hun bestaansfase ondersteunen bij het verder ontwikkelen van het bedrijf. Het bevorderen van de skills, de kwaliteit van het ondernemerschap en het strategisch denken binnen de onderneming staat daarbij centraal. Hierbij wordt het inschakelen van gerichte expertise op vraaggebieden via het project bereikbaar gemaakt voor de MKB ondernemer.

Verkoopapparaat Creactiv was aan verbetering toe

Na een telefoontje van en een oriënterend gesprek met de heer Stokmans, projectleider van het zogenaamde doorstarters project, bleek al snel waar behoefte aan bestond binnen Creactiv. Het verkoopapparaat was aan verbetering toe. Het nieuwe product Digitale Direct Marketing bleek een interessant product, dat moeilijk te vermarkten was. Belangrijkste reden hiervoor was het beperkte netwerk dat Creactiv op dat moment ter beschikking had. In samenwerking met Eijsermans Verkoopadvies, die als kennisleverancier werd aangedragen, werd gezocht naar uitbreidingsmogelijkheden.

40supporters.nl ideaal multi-win instrument
Ter uitbreiding van het netwerk werd een co-sponsorschap van voetbalclub Willem II afgesloten, op de plek waar voormalig de CZ-Groep actief was. Het verschil was echter dat er niet één, maar veertig bedrijven gezamenlijk als co-sponsor op zouden gaan treden, maar dan onder één naam: 40supporters.nl. Met deze startende bedrijven werd een netwerk binnen het reeds bestaande netwerk van sponsors gecreëerd met multi-win mogelijkheden. Win voor de deelnemers, win voor Willem II en win voor Creactiv individueel. Zelfs win voor andere sponsors die hun dienstverlening bij veertig bedrijven in één keer onder de aandacht kunnen brengen.

Voortvarende start wordt beloond
In de rust van de wedstrijd Willem II RKC zal Creactiv door zowel de Gemeente Tilburg als door Willem II in het zonnetje worden gezet. Wethouder Janssen van o.a. Economische Zaken zal symbolisch de door de Gemeente Tilburg ter beschikking gestelde subsidie voor het project aan Dennis van den Broek van Creactiv overhandigen op de middenstip. Voorzitter Jan Vullings van Willem II doet daar nog een schepje bovenop door een tastbare herinnering namens Willem II aan te bieden aan de bedenker en kartrekker van 40supporters.nl.