FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland



---

Wisselactie nieuwe slotplaten start 3 november

Vanaf 1 december 2003 werken alle vestigingen van FloraHolland met de uniforme FloraHolland stapelwagen en de nieuwe uniforme slotplaat. Op dat moment is ook op alle vestigingen hetzelfde -gekoppelde- administratiesysteem in gebruik. Hieronder vindt u alle informatie over de nieuwe slotplaten en de wisselactie. Voor vragen of een nadere toelichting kunt u zich altijd wenden tot een van de slotplatenbalies. De openingstijden en telefoonnummers vindt u ook op deze pagina.

De nieuwe situatie

Uit welke
slotplaten kan ik kiezen?

Er zijn 2 soorten slotplaten:

1) Gele op naam platen:

* Het nummer van de slotplaat is gekoppeld aan het administratienummer van de huurder.

* De slotplaat is alleen te gebruiken en in te leveren door de huurder (of door gemachtigden).

* Vermist en gevonden? De slotplaat wordt dan teruggegeven aan de officiële huurder.

* Gravering is verplicht bij jaarhuur en mogelijk bij halfjaar- en kwartaalhuur


2) Paarse 'saldo'-platen:

* Het plaatnummer is niet gekoppeld aan het administratienummer.
* 'Saldo'-platen zijn door iedereen te gebruiken en in te leveren. De huurder is verantwoordelijk voor het aantal door hem ontvangen slotplaten.

* Vermist en gevonden? Teruggave aan de officiële huurder is niet mogelijk.

* Gravering is niet toegestaan.

Uit wat voor contracten kan ik kiezen?

U kunt kiezen uit de volgende contracten: jaarhuur, halfjaarhuur, kwartaalhuur, maandhuur, weekhuur en daghuur. ('daghuur' is de nieuwe benaming voor de 'nachthuur' van Naaldwijk en Bleiswijk) De tarieven van 2004 worden via de bekende kanalen bekend gemaakt. De piekperioden voor slotplatenhuur zijn voor alle vestigingen gelijk en worden jaarlijks vastgesteld.

Wat is mijn hoofdvestiging?

Als u op meerdere vestigingen huurt, krijgt u slechts van een vestiging één factuur. Dat is uw hoofdvestiging. De hoofdvestiging wordt in samenspraak met u bepaald.

Hoe vindt de verrekening plaats?

De facturering vindt plaats via de reguliere veilingnota van uw hoofdvestiging. De verrekening is wekelijks. De specificatie van het verrekende huurbedrag ontvangt u ook iedere week. Daarnaast ontvangt u ieder kwartaal een statusoverzicht van de op dat moment uitstaande slotplaten.

Moet ik de hele jaarhuur in één keer betalen?

Nee, de jaarhuur betaalt u in kwartalen, steeds aan het begin van het kwartaal vooruit.

Kan ik op ieder willekeurig moment starten met een jaarcontract?

Ja, er wordt dan een voorloopbedrag in rekening gebracht tot de eerstvolgende kwartaalverrekening.

Waar haal ik mijn slotplaten?

U kunt beide typen slotplaten, niet gegraveerd, op alle vestigingen halen. Gegraveerde slotplaten kunt u alleen halen waar u ze heeft ingeleverd.

Waar lever ik mijn slotplaten in?

U kunt alle slotplaten op alle vestigingen inleveren.

Voor gegraveerde platen geldt het volgende:
Ingeleverde gegraveerde platen blijven liggen waar u ze heeft ingeleverd, u moet ze daar dus ook weer ophalen. In de slotplatenadministraties kunnen we altijd zien waar u uw platen heeft ingeleverd. (De slotplatenadministraties van alle vestigingen zijn aan elkaar gekoppeld.)

Loopt uw huurcontract af en u wilt uw plaat pas op een later moment weer gaan huren, dan kunt u de plaat inleveren. U betaalt dan 2,00 opslagkosten per inlevermoment, ongeacht hoelang u de plaat bij ons laat liggen. Wilt u de plaat nooit meer gebruiken, dan kunt u hem definitief inleveren. U betaalt dan de helft van de nieuwprijs: 12,50. Dit bedrag wordt automatisch in rekening gebracht indien een gegraveerde plaat langer dan 1 jaar niet is gehuurd.

Waar kan ik gegraveerde platen bestellen?

Nieuw te graveren platen kunt u alleen bestellen op uw hoofdvestiging. Alleen bij het aangaan van een kwartaal-, halfjaar of jaarhuur mag u een plaat laten graveren.

Wat kost een gravering?

Het graveren is gratis. Bij het bestellen van een gegraveerde plaat spreekt u een ophaaldatum af. Op die datum gaat dan ook de huur in.

Kan ik een lopend contract voortijdig beëindigen?

Nee, een lopend contract kunt u niet voortijdig beëindigen. Voor jaarcontracten geldt een andere regel: Het eerste jaar kunt u die niet voortijdig beëindigen, daarna kunt u aan het einde van een kwartaal het jaarcontract opzeggen.

Moet ik mezelf legitimeren bij het halen van slotplaten ?

Ja, iedereen die slotplaten komt halen, moet zich kunnen legitimeren (paspoort, rijbewijs). Het legitimatienummer wordt op de afgiftebon afgedrukt.

Kan iemand anders slotplaten voor mij halen?

Ja, dat kan. U moet die ander dan wel machtigen. De procedure is bekend bij de slotplatenbalies.

Mag iemand anders gebruik maken van mijn op naam slotplaten?

Ja, hiervoor is een speciale regeling. Voor informatie kunt u terecht bij de slotplatenbalies.

Wat moet ik doen als ik een slotplaat kwijt ben?

Vermiste op naam-platen moeten zo spoedig mogelijk, liefst met barcodenummer, worden gemeld bij een van de slotplatenbalies. Van op naam-platen is de eigenaar bekend. Wanneer deze platen worden gevonden kunnen we deze aan u retourneren. U kunt de huur beëindigen door de plaat direct af te kopen of u kunt de huur door laten lopen. Indien de plaat niet teruggevonden wordt dient u deze bij de eerst volgende slotplatenwissel af te kopen.

Van saldo platen is de eigenaar niet bekend en kunnen wij de plaat dus ook niet retourneren. Van deze platen kunt u de huur beëindigen door de plaat af te kopen.

Worden de slotplaten bij op- en afsleutelen gescand?

Momenteel scannen we alleen bij bepaalde huurders. In de loop van 2004 verwachten wij dat de techniek gereed is om bij iedereen te kunnen scannen bij het afsleutelen.

Wanneer zijn de slotplatenbalies geopend?

Openingstijden

Telefoonnummer

Faxnummer

Naaldwijk

Ma do 7.00-17.30 uur
Vr 7.00 16.30 uur

0174 - 63 22 39

0174 - 63 32 57

Rijnsburg

Ma vr 8.00 16.30 uur

071- 409 46 51

071- 406 45 33

Bleiswijk

Ma Vr 7.00 17.00 uur.

010 - 529 74 00

010 - 5297010

ZON

Ma do 7.30-17.00 uur

Vr 7.30 15.00 uur

077 - 323 99 35

077 - 323 97 64

Eelde

Ma do 7.00-17.00 uur

Vr 7.00 15.00 uur

050 - 309 72 14

050 - 309 10 62

De wisselactie

Wanneer kan ik mijn oude slotplaten omwisselen voor nieuwe?

Op alle vestigingen vindt de wissel plaats van 3 november tot en met 15 december. Vestiging Rijnsburg gaat op 1 december over op de uniforme FloraHolland kar. Nieuwe slotplaten worden hier vanaf 3 november uitgegeven. Oude slotplaten moeten voor 15 december worden ingeleverd. Alle niet ingeleverde/gewisselde slotplaten worden belast met een afkoopbedrag.

Waar kan ik mijn oude platen omwisselen voor nieuwe?

De oude platen moet u inleveren op de vestiging waar u ze heeft gehuurd. De nieuwe platen liggen voor u klaar op de door u aangegeven hoofdvestiging.

Wat gebeurt er als ik na 15 december gebruik maak van een huidige Naaldwijk plaat?

Bij het afsleutelen nemen wij deze platen in en overhandigen ze aan de slotplatenbalie. Zo wordt voorkomen dat deze slotplaten in de roulatie blijven.

Wat moet ik doen als ik nog extra slotplaten vind?

Graag zoveel mogelijk oude platen inleveren! Hierop zit geen sanctie! U krijgt echter natuurlijk niet meer nieuwe platen dan dat u gehuurd heeft retour.

Wat doe ik met een valse plaat of een plaat met een onjuist zegel (Naaldwijkplaat)?

Graag bij ons inleveren. Deze platen kunnen natuurlijk niet geruild worden tegen een nieuwe slotplaat.

Waar kan ik tijdens de slotplatenwisselactie met mijn klachten terecht?

U kunt hiervoor terecht bij de slotplatenbalies, deze verwijzen u door naar de juiste persoon.