FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland
---
Wisselactie nieuwe slotplaten start 3 november
Vanaf 1 december 2003 werken alle vestigingen van FloraHolland met de
uniforme FloraHolland stapelwagen en de nieuwe uniforme slotplaat. Op
dat moment is ook op alle vestigingen hetzelfde -gekoppelde-
administratiesysteem in gebruik. Hieronder vindt u alle informatie
over de nieuwe slotplaten en de wisselactie. Voor vragen of een nadere
toelichting kunt u zich altijd wenden tot een van de slotplatenbalies.
De openingstijden en telefoonnummers vindt u ook op deze pagina.
De nieuwe situatie
Uit welke
slotplaten kan ik kiezen?
Er zijn 2 soorten slotplaten:
1) Gele op naam platen:
* Het nummer van de slotplaat is gekoppeld aan het
administratienummer van de huurder.
* De slotplaat is alleen te gebruiken en in te leveren door de
huurder (of door gemachtigden).
* Vermist en gevonden? De slotplaat wordt dan teruggegeven aan de
officiële huurder.
* Gravering is verplicht bij jaarhuur en mogelijk bij halfjaar- en
kwartaalhuur
2) Paarse 'saldo'-platen:
* Het plaatnummer is niet gekoppeld aan het administratienummer.
* 'Saldo'-platen zijn door iedereen te gebruiken en in te leveren.
De huurder is verantwoordelijk voor het aantal door hem ontvangen
slotplaten.
* Vermist en gevonden? Teruggave aan de officiële huurder is niet
mogelijk.
* Gravering is niet toegestaan.
Uit wat voor contracten kan ik kiezen?
U kunt kiezen uit de volgende contracten: jaarhuur, halfjaarhuur,
kwartaalhuur, maandhuur, weekhuur en daghuur. ('daghuur' is de nieuwe
benaming voor de 'nachthuur' van Naaldwijk en Bleiswijk) De tarieven
van 2004 worden via de bekende kanalen bekend gemaakt. De piekperioden
voor slotplatenhuur zijn voor alle vestigingen gelijk en worden
jaarlijks vastgesteld.
Wat is mijn hoofdvestiging?
Als u op meerdere vestigingen huurt, krijgt u slechts van een
vestiging één factuur. Dat is uw hoofdvestiging. De hoofdvestiging
wordt in samenspraak met u bepaald.
Hoe vindt de verrekening plaats?
De facturering vindt plaats via de reguliere veilingnota van uw
hoofdvestiging. De verrekening is wekelijks. De specificatie van het
verrekende huurbedrag ontvangt u ook iedere week. Daarnaast ontvangt u
ieder kwartaal een statusoverzicht van de op dat moment uitstaande
slotplaten.
Moet ik de hele jaarhuur in één keer betalen?
Nee, de jaarhuur betaalt u in kwartalen, steeds aan het begin van het
kwartaal vooruit.
Kan ik op ieder willekeurig moment starten met een jaarcontract?
Ja, er wordt dan een voorloopbedrag in rekening gebracht tot de
eerstvolgende kwartaalverrekening.
Waar haal ik mijn slotplaten?
U kunt beide typen slotplaten, niet gegraveerd, op alle vestigingen
halen. Gegraveerde slotplaten kunt u alleen halen waar u ze heeft
ingeleverd.
Waar lever ik mijn slotplaten in?
U kunt alle slotplaten op alle vestigingen inleveren.
Voor gegraveerde platen geldt het volgende:
Ingeleverde gegraveerde platen blijven liggen waar u ze heeft
ingeleverd, u moet ze daar dus ook weer ophalen. In de
slotplatenadministraties kunnen we altijd zien waar u uw platen heeft
ingeleverd. (De slotplatenadministraties van alle vestigingen zijn aan
elkaar gekoppeld.)
Loopt uw huurcontract af en u wilt uw plaat pas op een later moment
weer gaan huren, dan kunt u de plaat inleveren. U betaalt dan 2,00
opslagkosten per inlevermoment, ongeacht hoelang u de plaat bij ons
laat liggen. Wilt u de plaat nooit meer gebruiken, dan kunt u hem
definitief inleveren. U betaalt dan de helft van de nieuwprijs: 12,50.
Dit bedrag wordt automatisch in rekening gebracht indien een
gegraveerde plaat langer dan 1 jaar niet is gehuurd.
Waar kan ik gegraveerde platen bestellen?
Nieuw te graveren platen kunt u alleen bestellen op uw hoofdvestiging.
Alleen bij het aangaan van een kwartaal-, halfjaar of jaarhuur mag u
een plaat laten graveren.
Wat kost een gravering?
Het graveren is gratis. Bij het bestellen van een gegraveerde plaat
spreekt u een ophaaldatum af. Op die datum gaat dan ook de huur in.
Kan ik een lopend contract voortijdig beëindigen?
Nee, een lopend contract kunt u niet voortijdig beëindigen. Voor
jaarcontracten geldt een andere regel: Het eerste jaar kunt u die niet
voortijdig beëindigen, daarna kunt u aan het einde van een kwartaal
het jaarcontract opzeggen.
Moet ik mezelf legitimeren bij het halen van slotplaten ?
Ja, iedereen die slotplaten komt halen, moet zich kunnen legitimeren
(paspoort, rijbewijs). Het legitimatienummer wordt op de afgiftebon
afgedrukt.
Kan iemand anders slotplaten voor mij halen?
Ja, dat kan. U moet die ander dan wel machtigen. De procedure is
bekend bij de slotplatenbalies.
Mag iemand anders gebruik maken van mijn op naam slotplaten?
Ja, hiervoor is een speciale regeling. Voor informatie kunt u terecht
bij de slotplatenbalies.
Wat moet ik doen als ik een slotplaat kwijt ben?
Vermiste op naam-platen moeten zo spoedig mogelijk, liefst met
barcodenummer, worden gemeld bij een van de slotplatenbalies. Van op
naam-platen is de eigenaar bekend. Wanneer deze platen worden gevonden
kunnen we deze aan u retourneren. U kunt de huur beëindigen door de
plaat direct af te kopen of u kunt de huur door laten lopen. Indien de
plaat niet teruggevonden wordt dient u deze bij de eerst volgende
slotplatenwissel af te kopen.
Van saldo platen is de eigenaar niet bekend en kunnen wij de plaat dus
ook niet retourneren. Van deze platen kunt u de huur beëindigen door
de plaat af te kopen.
Worden de slotplaten bij op- en afsleutelen gescand?
Momenteel scannen we alleen bij bepaalde huurders. In de loop van 2004
verwachten wij dat de techniek gereed is om bij iedereen te kunnen
scannen bij het afsleutelen.
Wanneer zijn de slotplatenbalies geopend?
Openingstijden
Telefoonnummer
Faxnummer
Naaldwijk
Ma do 7.00-17.30 uur
Vr 7.00 16.30 uur
0174 - 63 22 39
0174 - 63 32 57
Rijnsburg
Ma vr 8.00 16.30 uur
071- 409 46 51
071- 406 45 33
Bleiswijk
Ma Vr 7.00 17.00 uur.
010 - 529 74 00
010 - 5297010
ZON
Ma do 7.30-17.00 uur
Vr 7.30 15.00 uur
077 - 323 99 35
077 - 323 97 64
Eelde
Ma do 7.00-17.00 uur
Vr 7.00 15.00 uur
050 - 309 72 14
050 - 309 10 62
De wisselactie
Wanneer kan ik mijn oude slotplaten omwisselen voor nieuwe?
Op alle vestigingen vindt de wissel plaats van 3 november tot en met
15 december. Vestiging Rijnsburg gaat op 1 december over op de
uniforme FloraHolland kar. Nieuwe slotplaten worden hier vanaf 3
november uitgegeven. Oude slotplaten moeten voor 15 december worden
ingeleverd. Alle niet ingeleverde/gewisselde slotplaten worden belast
met een afkoopbedrag.
Waar kan ik mijn oude platen omwisselen voor nieuwe?
De oude platen moet u inleveren op de vestiging waar u ze heeft
gehuurd. De nieuwe platen liggen voor u klaar op de door u aangegeven
hoofdvestiging.
Wat gebeurt er als ik na 15 december gebruik maak van een huidige
Naaldwijk plaat?
Bij het afsleutelen nemen wij deze platen in en overhandigen ze aan de
slotplatenbalie. Zo wordt voorkomen dat deze slotplaten in de roulatie
blijven.
Wat moet ik doen als ik nog extra slotplaten vind?
Graag zoveel mogelijk oude platen inleveren! Hierop zit geen sanctie!
U krijgt echter natuurlijk niet meer nieuwe platen dan dat u gehuurd
heeft retour.
Wat doe ik met een valse plaat of een plaat met een onjuist zegel
(Naaldwijkplaat)?
Graag bij ons inleveren. Deze platen kunnen natuurlijk niet geruild
worden tegen een nieuwe slotplaat.
Waar kan ik tijdens de slotplatenwisselactie met mijn klachten
terecht?
U kunt hiervoor terecht bij de slotplatenbalies, deze verwijzen u door
naar de juiste persoon.