Ingezonden persbericht

Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

Amsterdam, 3 november 2003 - Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. In willekeurige volgorde zijn de volgende boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2003:


* 'Concurreren met creativiteit' van Prof. dr. Jeff Gasperz.
* 'Succesvol shapen van key accounts' van Willem Verbeke Ph.D.
* 'Synergetische marketing' van Prof. dr. Theo Poiesz en Prof. dr. Fred van Raaij

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 vindt plaats in de avond van 25 november 2003 op de Vrije Universiteit Amsterdam.

Als criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast moet het boek in 2002 of 2003 zijn gepubliceerd, in de Nederlandse taal en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.
De aanleiding van het in het leven roepen van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs is het stimuleren van vernieuwing en creativiteit in het brede werkgebied marketing.

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2003 wordt voorgezeten door:


* Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam)

De juryleden zijn:


* Prof. dr. ir. Sicco Santema (hoogleraar B2B marketing TU Delft)
* Egbert Jan van Bel (sr. consultant bij Brodeur Worldwide, docent Beeckestijn)

* Drs. Arend-Jan Nijhuis (principal consultant CRM bij Atos Origin)
* Ir. Martijn Lofvers (hoofdredacteur/uitgever van vakblad ITcommercie)
* Drs. Hans Molenaar (voorzitter PIM).

Met de Marketing Literatuurprijs 2003 wil PIM een stimulans geven aan de ontwikkeling en publicatie van vernieuwende commerciële inzichten. De Marketing Literatuurprijs wordt mede mogelijk gemaakt door Brodeur Worldwide te Amsterdam. http://www.brodeur.nl

Over PIM - Platform Innovatie in Marketing
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing en automatisering. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen.

Ingezonden persbericht