Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Duizenden bezoekers bij opening winkelcentrum Klanderij
De Klanderij feestelijk geopend
Enschede, 3 november 2003 Vorige week is het nieuwe winkelcentrum
Klanderij feestelijk geopend. Duizenden bezoekers kwamen af op de diverse
openingsfestiviteiten die vanaf donderdag 30 oktober tot en met zondag 2
november werden georganiseerd. Zij konden bovendien genieten van zo'n
20.000 m2 overdekt winkelplezier in het centrum van Enschede. De opening
van De Klanderij werd zondagavond officieel beëindigd met een
spectaculaire slotshow voor een speciaal gezelschap van genodigden.
Tijdens de openingsdagen vonden diverse evenementen plaats, waaronder
modeshows en kookdemonstraties van bekende televisie-topkoks Joop
Braakhekke en Cas Spijkers. Ook aan vertier voor de kleinsten was gedacht:
zo waren er workshops poffertjes bakken en sieraden maken.
Bezoekers reageerden enthousiast op De Klanderij. 'Het is een ontzettend
ruim opgezet, modern winkelcentrum,' aldus Marianne Schrijnwerkers. 'En
tegelijkertijd is het hier verrassend gezellig winkelen! Wij hebben
bijvoorbeeld net leuk koffie gedronken op het overdekte centrale plein.
Echt een aanrader! Bovendien kun je hier prima parkeren.'
Spetterende afsluiter
De opening werd op zondagavond officieel beëindigd met een spetterende
show voor zo'n 350 genodigden. Hoogtepunt van die avond was de
openingshandeling door burgemeester J.H.H. Mans van Enschede en de
directie van Prowinko Groep en Foruminvest. Hierna werd de avond
afgesloten met een muzikaal slotspektakel met o.a.: Ebonique, Bryan B.,
Franklin Brown, Esther Pierweijer, Arwin Kluft, Angelique Wardenier, The
Holland Showballet en Rudolf Kreuger Band.
In het winkelcentrum zijn nu 47 winkels gevestigd, waaronder topmerken en
speciaalzaken op het gebied van mode, drogisterij/parfumerie, multimedia,
cadeaus/bijouterieën, brillen, elektronica, schoenen, juwelen, sport en
telefonie. Bezoekers vinden er ook diverse horecagelegenheden. Bij slecht
weer bieden de overdekte passages en het gezellige plein van De Klanderij
uitkomst.
De metamorfose van De Klanderij, ontwikkeld door Foruminvest uit Naarden
en Prowinko Groep uit Amsterdam, is met name bedoeld om het centrum van
Enschede een nieuwe impuls te geven. De eerste positieve reacties op het
compleet vernieuwde winkelcentrum, een van Nederlands modernste en
grootste kwaliteitswinkelcentra, geven aan dat Enschede er een nieuwe
trekpleister bij heeft voor shopminnend Twente en omstreken.
- einde bericht -
---
Noot aan de reactie,