Nederlandse Spoorwegen

Persbericht
Utrecht, 3 november 2003

'In het spoor van.....' breekt record

Serie over NS trekt 954.000 kijkers

De zevende aflevering van 'In het spoor van...' heeft gisteren 954.000 kijkers getrokken. Daarmee was dit de tot nu toe best bekeken aflevering uit de achtdelige serie. Gemiddeld keken per zondagavond 720.000 mensen. De laatste kans om op TV achter de schermen van NS te kijken is op zondag 9 november.

Sinds 21 september is op zondagavond bij SBS 6 de docu-soap 'In het spoor van ...' te zien. In acht afleveringen krijgt de kijker een beeld van het werk dat dagelijks moet worden verzet om de treinen van NS als een geoliede machine door het land te sturen. Een aantal NS-medewerkers wordt wekelijks gevolgd tijdens hun werkzaamheden, waarin ze met grote betrokkenheid werken aan het waarmaken van de verwachtingen van de miljoenen klanten van NS. Er wordt getoond wat er achter de schermen speelt wanneer de treinen niet geheel volgens het spoorboekje kunnen rijden, hoe NS de gevolgen van het herfstweer te lijf gaat en hoe wordt omgegaan met zwartrijders en andere lastige klanten. En ook de treinreizigers komen aan het woord met hun ervaringen.

De treinen van NS zijn belangrijk om Nederland mobiel te houden. Miljoenen Nederlanders zijn regelmatig klant bij NS. En treinen spreken bij veel mensen tot de verbeelding. Met gemiddeld 720.000 kijkers per aflevering blijkt 'In het spoor van..' te voldoen aan de wens van velen om meer te weten over NS. De laatste kans om op TV achter de schermen bij NS te kijken is op zondag 9 november om 21.55 uur. In deze aflevering wordt onder meer aandacht besteed aan AJAX-supporters die naar Eindhoven reizen voor een treffen met PSV.

'In het spoor van...' wordt gemaakt door Endemol Nederland.

|Noot aan| |Meer informatie: NS Persvoorlichting 030-2357070          |
|de      | |                                                          |
|redactie| |                                                          |
De docusoap 'In het spoor van...'maakt onderdeel uit van de actie "Treinen door de herfst", waarmee NS het publiek actief informeert over de weersinvloeden op het spoor en de inspanningen van NS om deze zo goed mogelijk te weerstaan. Daarnaast wil NS gedurende de campagne voor de reizigers het reizen per trein extra plezierig maken met evenementen en voordeelacties. Wekelijks verschijnt in de dagbladen op donderdag het bulletin 'Herfstsporen' waarin NS het publiek informeert over de komende acties en achtergronden verstrekt over de invloed van de herfst op het treinverkeer en wat er door NS aan gedaan wordt.

---- --