Ingezonden persbericht

Campagne nieuwe jam Hero Fruit & Vanille

Ruik de smaak van de nieuwe Hero jam

persbericht De introductie van Hero Fruit & Vanille, een fruitbeleg met fruit en de smaak van vanille, wordt vanaf 2 december as. ondersteund door een bijzondere advertentie in diverse publiekstijdschriften. Via deze advertentie wordt op unieke wijze de smaak van het nieuwe fruitbeleg (aardbeien/vanille) gecommuniceerd. Door over de advertentie te wrijven kan de lezer(es) de smaak van het product ruiken. Voor het eerst sinds lange tijd wordt er gebruik gemaakt van geurend drukwerk die de smaak van een nieuw product weergeeft. Senta multisensory concepting heeft de geuradvertentie in samenwerking met Hero en reclamebureau Comm'pas ontwikkeld.

"We merken dat voor fabrikanten die hun consument wil laten kennismaken met de smaak van hun product, in tijdschriften een beperkt aantal mogelijkheden zijn. Een geurende advertentie die de smaak van het product laat ruiken is een krachtig instrument waarvan onderzoek ook heeft aangetoond dat het de attentie- en communicatiewaarde van een advertentie verhoogt", zegt Femke Veldhuizen van Senta.

Het geurselectie traject is gestart door het gezamenlijk formuleren van een geurdoelstelling voor de advertentie. Aan de hand van de smaak en geur van het fruitbeleg zijn diverse geurhuizen gebrieft en deze geurvoorstellen zijn geëvalueerd. "De uitdaging was het vinden van een natuurlijk smakelijke aardbeiengeur. 8 Van de 10 aardbeiengeuren ruikt al snel naar bubblegum of heeft op een andere manier een onnatuurlijk geur, terwijl de aardbei uit de jam een fris en natuurlijk smaak heeft; ditzelfde gold voor de vanille. Hierin zijn we goed geslaagd", aldus Veldhuizen.

De advertentie is te ruiken in o.a. de Allerhande, Viva, Margriet en Veronica gids. De lezer(es) ruikt hoe de nieuwe jam smaakt door over de pot jam op de advertentiepagina te wrijven. Door de druk van het wrijven gaan minuscule geurbolletjes kapot en komt de geur vrij zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteit van het drukwerk.

"We hebben bewust gekozen om vanille in de geur wat meer op te laten spelen, daar dit het onderscheidend element van het concept is", aldus Benine Janssen van Hero. Hero Fruit&Vanille is een nieuwe jamrange welke is ontstaan na het grote succes van Hero van het Jaar Aardbei/vanille. We zagen dat vanille een goede combinatie met fruit heeft en hebben besloten om hier een aparte range voor neer te zetten. Door meer fruit toe te voegen en een nieuw kookproces toe te passen zijn we er in geslaagd om een hoog kwalitatieve jam te ontwikkelen. Met de toevoeging van vanille zorgen we voor nog meer onderscheid.

"Zodoende past deze geuradvertentie in het gehele plaatje, een onderscheidende advertentie voor een onderscheidend concept."


- EINDE BERICHT -

noot voor de pers Senta adviseert toonaangevende bedrijven bij het onderzoeken en het ontwikkelen van multisensory marketingconcepten. Daarnaast organiseert zij zintuiglijke workshops en events. Senta is opgericht in 1994 en marktleider op het gebied van geurend drukwerk en geurverspreiding in de ruimte. Senta werkt(e) onder andere samen met Lever Farbergé, L'Oréal, ING Bank en Sara Lee/DE.

Voor meer informatie of het aanvragen van een geurende advertentie:

Senta multisensory concepting
Femke Veldhuizen
e: femke.veldhuizen@senta.com
t: 033 254 07 09

Hero Nederland BV uitvoering advertentie: Comm'pas Reclamemakers Benine Janssen Berry van Nes
e:bjanssen@hero.nl e: berry@commpas.nl t: 076 579 80 00 t: 0162 43 48 77