Grafinet


December 2003

Favini;
op vele fronten nieuws op Paperworld - hal 4.1 stand K20

De internationale papierspecialist Favini zal opnieuw een sterke indruk maken op de bezoekers van Paperworld met haar nieuwe corporate identity, gerestylede papiermerken en nieuwe productlijnen voor de grafische industrie en SOHO markt. Na een succesvolle samenwerking van drie jaar, onthulden Meerssen & Palm en Favini in oktober 2003 hun nieuwe corporate identity. Het bedrijf dat verder gaat onder één sterke naam 'Favini', heeft een nieuw imago dat zowel betrouwbaarheid als flexibiliteit uitstraalt; met daarbij de nadruk op een `can-do' aanpak.

Favini zal ook gerestylede papiermerken tonen op de Paperworld stand. Flying Colours, Majestic en Bindakote zijn geactualiseerd met interessante, nieuwe productspecificaties en kleine verpakkingseenheden speciaal voor de SOHO-markt. Nieuwe producten zoals Relyon (archiveringspapier dat voldoet aan de Nederlandse overheidseisen) en een Colour Inkjet lijn completeren het nieuws dat Favini presenteert op stand K20 in hal 4.1

Flying Colours
' Flying Colours', de marktleider in gekleurd offset is gerestyled. Een nieuw imago weerspiegelt de veelzijdigheid van het papier, dat kan worden gebruikt voor allerlei toepassingen in bedrijven, detailhandels, thuiskantoren en de reeks biedt nu ook een nieuw hoog wit en vier metallic-tinten. Voor de SOHO-markt zijn kleine verpakkingen (van slechts 250 of 500 vel) en gemengde pakken (met vijf kleuren, 50 vel per kleur) toegevoegd. Ook kunnen on-demand miniverpakkingen worden samengesteld naar wens van de klant - echte "PaperFlexAbility" van Favini!!

100% Bindakote!
Het nieuw gepositioneerde cast coated papier Bindakote staat ook in de spotlights tijdens Paperworld. Nadat het de laatste maanden een aanzienlijke imagoverandering heeft ondergaan geldt Bindakote nu als een reeks van eersteklas kwaliteit met eigentijdse uitstraling. Bindakote is onbetwistbaar de beste kwaliteit op de markt dankzij zijn uitstekende bedrukbaarheid en luxueuze oppervlak. Om het een extra zetje te geven, zijn vijf nieuwe kleuren, twee matte oppervlakken en ultrawit toegevoegd aan de serie die nieuwe en spannende perspectieven biedt in traditionele toepassingsgebieden.

Majestic
Majestic, een hoogwaardige reeks van metallic papieren is op verschillende manieren vernieuwd. Ten eerste zijn revolutionaire `iriserende pigmenten' geïntroduceerd waarmee Majestic de indruk wekt van kleur te veranderen als het papier wordt bewogen. In de tweede plaats is er nu een nieuwe serie met oppervlaktestructuren die extra impact geven aan de `touch and feel' van het papier. Deze serie is ideaal voor toepassing in omslagen en verpakkingen die daardoor zichtbaar en tastbaar meer impact krijgen. Ten derde is er een eenzijdig gecoate variant gecreëerd onder andere voor verpakkingstoepassingen. Als laatste, maar niet minder belangrijk, is er speciaal voor de grafische ontwerpers een nieuw gramgewicht van 250 g/m2 toegevoegd aan de bestaande 120 en 190 grams soorten.

Relyon - Een nieuw archiefpapier Belangrijk nieuws op het gebied van papierexpertise is de introductie van de nieuwe papiermerk Relyon. Uiterst geavanceerde technologie is toegepast voor het produceren van dit hoogkwalitatieve witte kantoorpapier dat voldoet aan de door de Nederlandse overheid opgelegde NEN 2728 norm voor het archiveren van papier. Dat houdt in dat het papier gegarandeerd langer dan 250 jaar goed blijft!

Colour Inkjet serie
Eveneens prominent op de stand aanwezig is dit private label concept voor inkjet papieren met meer dan 30 items, variërend van CD-labels, visitekaartpapier en adresetiketten tot verpakkingen met een mix van gekleurde vellen.

Om het nieuwe imago van `flexibele en betrouwbare partner' te onderstrepen, zal Favini ook het Mix Concept tonen. Het is een klantgerichte service die klanten in staat stelt zelf de kleur, de oppervlaktestructuur en het gramgewicht van hun papier te kiezen in productievolumes van slechts één ton. Dit concept verstevigt Favini's marktgerichtheid en hun kracht om ontwerpers te inspireren met innovatieve nieuwe producten.

Eveline ter Laak, Corporate Communications Manager, verklaart: "Favini heeft een boeiend expositieprogramma voor Paperworld 2004, in feite is het teveel om hier op te noemen. Een bezoek aan onze stand kan veel beter duidelijk maken wat er nieuw is op het gebied van topkwaliteit kantoorpapieren en grafische specialiteiten."
---