SPONSOR MEDIA / STICHTING DOEN

Sponsor Profiles: 79 ideeën voor samenwerking met kunst en cultuur

P E R S B E R I C H T

Amsterdam, 8 december 2003

Presentatie van kunst- en cultuurinstellingen aan het bedrijfsleven

79 ideeën voor samenwerking met kunst en cultuur Het nieuwe Sponsor Profiles boek over Kunst & Cultuur voor het bedrijfsleven is verschenen bij Sponsor Magazine/Lenthe publishers & consultants. Nog niet eerder presenteerden middelgrote en kleinere Nederlandse kunst- en cultuurinstellingen zich voor het bedrijfsleven als mogelijke partner. Organisaties als het Zeeland Nazomer Festival, het ISH Institute, het Aboriginal Art Museum en Paradiso laten in Sponsor Profiles hun unieke proposities zien. Daarnaast staan alle belangrijke do's en don'ts in de kunst- en cultuursponsoring voor de communicatie- en sponsormanagers op een rij.

Staalkaart
Stichting DOEN, die de uitgave mogelijk maakte, vond de tijd rijp voor een staalkaart van kunstinstellingen in Nederland. Meer en meer zoeken kunst- en cultuurorganisaties en het bedrijfsleven elkaar op. Het bedrijfsleven is nog te weinig bekend met de creatieve waarde die instellingen vertegenwoordigen. Sponsor Profiles Kunst & Cultuur toont 79 organisaties die klaar zijn om relaties aan te gaan met het bedrijfsleven.

Meerwaarde
Geert Boogaard, programmamanager Cultuur van Stichting DOEN zegt over het aangaan van nieuwe relaties tussen bedrijven en kunstinstellingen: 'Er zijn veel meer inhoudelijke allianties mogelijk. Kunst en cultuur hebben de kracht om mensen met elkaar te verbinden. Juist vanwege die kracht vindt DOEN dat die instellingen stevig in de samenleving verankerd zouden moeten zijn. En die samenleving bestaat ook uit het bedrijfsleven. Voor bedrijven en hun mensen kan de creativiteit van de culturele sector grote meerwaarde hebben.'

In samenwerking met VandenEnde Foundation, VSB Fonds en Fonds voor Amateurkunst en Podiumkunsten selecteerde Stichting DOEN de 79 kunstinstellingen.
Van deze eerste uitgave vinden 6000 exemplaren hun weg naar het Nederlandse bedrijfsleven.


---
Noot voor de redactie (