Gemeente Almere
Informatiebijeenkomsten Welstandsnota
9 en 11 december
In het kader van de inspraakprocedure organiseert de gemeente Almere
twee informatiebijeenkomsten over het voorontwerp van de
Welstandsnota. Het nieuwe welstandsbeleid van de gemeente Almere wordt
transparanter en objectiever. Bewoners en ondernemers kunnen met dit
nieuwe beleid makkelijk bepalen welke toetsingscriteria voor de
welstand gelden voor hun (ver)bouwplannen. De informatiebijeenkomsten
vinden plaats in het WTC Alnovum (P.J. Oudweg 1, 1314 CH Almere) op:
* dinsdag 9 december van 15.00 - 17.00 uur
* donderdag 11 december van 20.00 - 22.00 uur.
Tijdens deze bijeenkomsten wordt een korte presentatie gegeven over
het nieuwe welstandsbeleid. Daarna heeft u de gelegenheid individueel
vragen te stellen.
Het voorontwerp van de Welstandsnota ligt met ingang van 8 december
2003 tot en met 9 januari 2004 ter inzage op de stadsdeelkantoren in
Haven en Buiten en op het stadhuis (publieksvoorlichting receptie en
publieksbalie Bouwen en Wonen). U kunt uw zienswijze op het
voorontwerp Welstandsnota schriftelijk kenbaar maken. Deze dient
uiterlijk maandag 12 januari 2004 in het bezit te zijn van de
gemeente. U kunt uw reactie sturen naar: gemeente Almere, Dienst
Stedelijke Ontwikkeling, afdeling Stedenbouw en Landschap, o.v.v.
Voorontwerp Welstandsnota, Postbus 200, 1300 AE Almere. Alle
zienswijzen worden verwerkt in de zienswijzen-/reactienota. Zo
mogelijk leiden de reacties tot aanpassingen. De gemeenteraad zal de
Welstandsnota vóór 1 juli 2004 vaststellen.