Gemeente Almere

Informatiebijeenkomsten Welstandsnota

9 en 11 december

In het kader van de inspraakprocedure organiseert de gemeente Almere twee informatiebijeenkomsten over het voorontwerp van de Welstandsnota. Het nieuwe welstandsbeleid van de gemeente Almere wordt transparanter en objectiever. Bewoners en ondernemers kunnen met dit nieuwe beleid makkelijk bepalen welke toetsingscriteria voor de welstand gelden voor hun (ver)bouwplannen. De informatiebijeenkomsten vinden plaats in het WTC Alnovum (P.J. Oudweg 1, 1314 CH Almere) op:
* dinsdag 9 december van 15.00 - 17.00 uur
* donderdag 11 december van 20.00 - 22.00 uur.

Tijdens deze bijeenkomsten wordt een korte presentatie gegeven over het nieuwe welstandsbeleid. Daarna heeft u de gelegenheid individueel vragen te stellen.

Het voorontwerp van de Welstandsnota ligt met ingang van 8 december 2003 tot en met 9 januari 2004 ter inzage op de stadsdeelkantoren in Haven en Buiten en op het stadhuis (publieksvoorlichting receptie en publieksbalie Bouwen en Wonen). U kunt uw zienswijze op het voorontwerp Welstandsnota schriftelijk kenbaar maken. Deze dient uiterlijk maandag 12 januari 2004 in het bezit te zijn van de gemeente. U kunt uw reactie sturen naar: gemeente Almere, Dienst Stedelijke Ontwikkeling, afdeling Stedenbouw en Landschap, o.v.v. Voorontwerp Welstandsnota, Postbus 200, 1300 AE Almere. Alle zienswijzen worden verwerkt in de zienswijzen-/reactienota. Zo mogelijk leiden de reacties tot aanpassingen. De gemeenteraad zal de Welstandsnota vóór 1 juli 2004 vaststellen.