Endemol Entertainment

Hilversum, 15 december 2003

Nog meer prijzen en territoria voor Miljoenenjacht

Miljoenenjacht (Deal Or No Deal), het succesvolle game show format van Endemol, heeft wederom een award in de wacht weten te slepen, dit maal in Argentinië.

De eerste serie van Trato Hecho (Deal Or No Deal), geproduceerd door Endemol Argentina, verdrievoudigde Telefe's marktaandeel met een gemiddelde van 49%. Dit succes resulteerde in de Clarin Award voor 'The Best Entertainment Show of the Year'. De Clarin Awards zijn de meest prestigieuze awards van Argentinië en worden toegekend door de pers aan de beste persoonlijkheden en shows op het gebied van televisie, film, muziek, theater, dans en radio. Trato Hecho streed met twee andere shows voor de eerste prijs, waarvan Heartbeat, tevens een Endemol format, er één was.

Sinds de vuurdoop op 13 Juli 2003, heeft Trato Hecho een gemiddeld kijkcijfer behaald van 27,4 en een marktaandeel van 49%. Met deze cijfers heeft de show niet alleen Futbol de Primera (Argentijnse top competitie) verslagen, maar was de show ook het best bekeken programma op de Argentijnse televisie.

Om het succes van de serie compleet te maken, werd Deal Or No Deal deze week aangekocht door Telecinco in Spanje. De door Gestmusic Endemol geproduceerde serie zal dagelijks, primetime worden uitgezonden vanaf Januari 2004.

In Nederland heeft Miljoenenjacht onlangs het Gouden Beeld 2003 gewonnen in de categorie 'Entertainment' en zal volgend seizoen voor de derde achtereenvolgende keer uitgezonden worden. Verder zal het programma voor de tweede keer te zien zijn op Seven Network in Australië, heeft het een gemiddeld marktaandeel van meer dan 30% behaald voor het Italiaanse RAI 1, en zal de serie spoedig te zien zijn in het Midden Oosten, Turkije en Frankrijk.


---