Ingezonden persbericht Persbericht

15 december 2003

BearingPoint executive Bruce Culbert benoemd tot senior vice president en general manager global services bij salesforce.com

~ nieuwe aanstelling benadrukt uitbreiding van salesforce.com s professionele CRM on-demand dienstenaanbod ~

Salesforce.com, marktleider in het leveren van software-als-service, heeft aangekondigd dat Bruce Culbert als senior vice president en general manager of global services vanaf heden deel uitmaakt van het executive team van salesforce.com. Culbert is afkomstig van BearingPoint (NYSE: BE), één van de grootste business consultants, systeemintegrators en managed services bedrijven ter wereld. Hier was hij senior vice president en CRM global solutions leader.

Culbert werd in 2002 door CRM Magazine aangeduid als één van de 20 meest invloedrijke personen in de CRM-wereld . Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in het leveren van informatietechnologie-oplossingen en het leveren van wereldwijde diensten aan bedrijven. Met onmiddellijke ingang is Culbert verantwoordelijk geworden voor zowel het uitbreiden van salesforce.com s professionele dienstenaanbod als het onderhouden en beheren van relaties met consultancydiensten en integratiepartners wereldwijd.

"Salesforce.com is de toekomst van business computing. De industrie wacht op on-demand applicaties die betaalbaar én gebruiksvriendelijk zijn," zei Culbert. "Het grootste deel van de markt voor CRM oplossingen is nog niet eens aangesproken vanwege grote de kapitaalinvesteringen en ondersteuning die gepaard gaat met enterprise CRM software. Salesforce.com neemt dit obstakel weg, zodat klanten hun tijd en geld kunnen spenderen aan hun klanten in plaats van hun bedrijfssystemen. De CRM applicatiediensten die salesforce.com levert, zijn slechts het topje van de ijsberg. Innovaties zoals de sforce on-demand applicatieserver en het gebruik van webservices bieden onze klanten gemak en flexibiliteit bij het integreren en aanpassen van hun zakelijke diensten en oplossingen. Ik ben zeer verheugd deel uit te maken van dit geweldige team. Bovendien kijk ik ernaar uit om samen te werken met onze klanten, partners en medewerkers om onze snelle ontwikkeling in de markt te continueren en om vorm te geven aan de nieuwe generatie bedrijfsoplossingen."

Culbert gaf sinds februari 2001 leiding aan BearingPoint s wereldwijde Supply Chain en CRM oplossingen. Zijn verantwoordelijkheden waren onder meer het bepalen van de strategie, wereldwijde boekingen, omzet en winst, het ontwikkelen van wereldwijde oplossingen en investeringen. In zijn functie als CRM verantwoordelijke hebben de CRM activiteiten van BearingPoint aanzienlijk marktaandeel gewonnen en werd BearingPoint consequent als marktleider aangeduid op het gebied van enterprise CRM-diensten. Voordat hij bij BearingPoint in dienst trad was Culbert 17 jaar lang werkzaam bij IBM, waar hij, als vice-president e-business diensten, een belangrijke rol vervulde in de e-business revolutie. Hij bouwde de divisie uit tot de grootste leverancier van end-to-end e-business oplossingen in de Verenigde Staten. Culbert werd door Forrester Research aangeduid als e-Commerce visionary'. Bovendien wordt hij erkend voor zijn decennialange en toonaangevende rol in de ontwikkeling van zakelijke interactieve en internetoplossingen voor bedrijven.

"Bruce Culbert heeft een indrukwekkende reputatie op het gebied van het ontwikkelen van wereldwijde zakelijke diensten en het creëren van strategieën en activiteiten," zei Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Ik ben zeer verheugd dat hij ons team komt versterken tijdens deze periode van snelle groei en onze voortdurende groei in het klantenbestand. We kijken ernaar uit om zijn energie, intelligentie, ervaring en contacten te benutten om salesforce.com als eersteklas leverancier van wereldwijde professionele diensten te positioneren. We zullen ons hierbij concentreren op het ondersteunen van onze klanten bij het behalen van CRM succes."

Met meer dan 8.400 klanten en 120.000 gebruikers in 110 landen is salesforce.com de meest succesvolle on-demand applicatie ter wereld en de eerste winstgevende software-als-service leverancier. Salesforce.com zorgt voor het veilig beheren van de salesforce automation, klantenservice en ondersteuning, marketing automation, documenten, bestanden en contracten. Salesforce.com heeft onlangs sforce 2.0 aangekondigd, de nieuwe generatie van de salesforce.com on-demand applicatieserver. De open, veilige en betrouwbare sforce 2.0 on-demand applicatieserver is het eerste platform in de wereld voor het zelf aanpassen, integreren en uitbreiden van salesforce.com.

(636 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor de volledigheid treft u bijgesloten een foto aan van Bruce Culbert.

Over salesforce.com Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van software-als-service. Het bedrijf levert de succesvolle salesforce.com productserie van on-demand oplossingen voor zowel geïntegreerde sales force automation, campagnemanagement, klantenservice en helpdesk als document en file management. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd. Daarnaast heeft het bedrijf sforce geïntroduceerd, een nieuwe dienst die de manier waarop applicaties worden gebouwd zal veranderen, net zo als salesforce.com de manier waarop applicaties worden aangeboden heeft veranderd.

Sforce 2.0 stelt zakelijke applicatie-ontwikkelaars in staat de tools te gebruiken die ontwikkelaars graag gebruiken. In combinatie met Web Services van sforce kunnen applicaties snel gebouwd en ingezet worden tegen aanzienlijke lagere kosten dan ooit tevoren.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year, Forbes Magazine s "Beste van het web" en een Webby Business Award.

Het bedrijf heeft meer dan 8.400 klanten en 120.000 gebruikers in 110 landen, en levert haar diensten in 11 talen. Salesforce.com is opgericht in 1999. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 1344 393 501 E-mail: afennell@salesforce.com Website:http://www.salesforce.com


---

LEWIS Communications BV Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28 5582 HA Waalre Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00 fax: +31 (0)40 235 46 01 web: http://www.lewispr.com e-mail: persinfo@lewispr.com


---