Ingezonden persbericht

Persbericht: TBK Reclameburea en Bookmark ontwikkelen "Movie Minutes" voor Buena Vista Home Entertainment

PERSBERICHT

TBK Reclamebureau en Bookmark ontwikkelen Movie Minutes voor Buena Vista Home Entertainment

Naarden,15 december 2003. TBK Reclamebureau uit Utrecht en het interactieve marketingbureau Bookmark uit Naarden hebben in opdracht van Buena Vista Home Entertainment (Benelux) het innovatieve loyaliteitsprogramma Movie Minutes ontwikkeld. TBK tekende voor concept en creatie, Bookmark voor de realisatie van de website en het fulfilment.

Bij de aankoop van DVD s van Buena Vista Home Entertainment, kan de consument sparen voor gratis DVD s. Elke aankoop levert 30 Movie Minutes op, vanaf 60 Movie Minutes kan er al een gratis DVD besteld worden (er geldt wel een bijdrage in de verzend-, verzekering- en handlingskosten van 5 Euro). De afhandeling geschiedt volledig via het internet, middels de website www.movieminutes.com. De consument registreert de aangekochte DVD via een unieke code die onder een kraslaag op de DVD te vinden is. Op de site wordt het saldo Movie Minutes direct bijgehouden en bij voldoende saldo kan de consument direct op de website gratis titels bestellen.

Niels Peursum, senior-productmanager bij Buena Vista, heeft hoge verwachtingen van Movie Minutes. Dit loyaliteitsprogramma zal voor een sterke verkoopimpuls bij het retailkanaal zorgen. Consumenten zullen sneller geneigd zijn meer titels aan te schaffen opdat de gratis DVD eerder in zicht komt. Movie Minutes wordt als een merk in de markt gezet en door het stukje toegevoegde waarde van het spaarsysteem zal de consument het ook als merk zien. Movie Minutes is in die zin uniek ten opzichte van andere concepten die op dit moment in de markt staan en waarvan prijs de enige manier van positioneren is .

Tijdens de lancering zal flink geadverteerd worden in diverse media, beginnend met een teasercampagne op TV. De introductie van het concept staat gepland voor 10 december, de datum dat de films Bruce Almighty en The Recruit uitkomen. De lancering vindt zowel in Nederland als België plaats.

1085924.gif

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma s. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Cadillac Europe, Center Parcs, Grolsch, Philips, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in zes jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingadviesbureaus in Nederland.