Ingezonden persbericht
Campagne gratis busvervoer Zuid-Holland naar Schoep & Van der Toorn
'Wegens enorme drukte is de A44 afgesloten voor rode auto's'
Amsterdam, 6 januari 2003 - De provincie Zuid-Holland heeft de communicatie
rondom een proef met gratis openbaar vervoer ondergebracht bij Schoep & Van
der Toorn in Amsterdam. Hier doel van de proef vermelden: vermindering van
het autoverkeer/drukte op de A44/N44. De campagne ging 5 januari van start
in aanwezigheid van landelijke en regionale media. Schoep & Van der Toorn
ontwikkelde de introductiecampagne en doet in dat kader ook de pr en het
communicatiemanagement. Voor de uitvoering werkt het bureau samen met
Ontwerpwerk in Den Haag.
Met de campagneboodschap 'Wegens enorme drukte is de A44 afgesloten voor
rode auto's' wil de provincie automobilisten bereiken die op de A44 en N44
tussen Leiden en Den Haag rijden. De proef is geslaagd wanneer 300 mensen
per dag hun auto laten staan en voor de bus kiezen. De campagne wordt in
twee periodes gevoerd via huis-aan-huisbladen maar ook via buitenreclame.
Tijdens de introductie zijn flyers huis-aan-huis verspreid en hebben
promotieteams brochures uitgedeeld aan winkelend publiek in het gebied. Ook
zet de provincie een speciale website www.gratisbus.nl in. In de
campagneperiodes is de website ook toegankelijk via
http://www.rodeautos.nl, http://www.blauweautos.nl,
http://www.groeneautos.nl en http://www.zwarteautos.nl.
Eerder introduceerde Schoep & Van der Toorn al de Zuidtangent - een
busverbinding in het drukste deel van de Randstad tussen Haarlem, Schiphol
en Amsterdam - voor Connexxion.
Over Schoep & Van der Toorn
Schoep & Van der Toorn is een full-service communicatieadviesbureau,
gevestigd in Amsterdam. Het bureau is in bijna 20 jaar uitgegroeid tot het
grootste communicatieadviesbureau in Nederland. Het bureau biedt klanten
een mix van disciplines aan op het gebied van marketing,
marketingcommunicatie, cultuur, communicatie & management,
beleidscommunicatie, interactieve media, public relations, onderzoek,
corporate identity en design. Schoep & Van der Toorn maakt deel uit van het
internationale netwerk van adviesbureaus in Technology Communications:
Brodeur Worldwide. Het bureau heeft opdrachtgevers in de marktsegmenten
bouw & vastgoed, overheid & infrastructuur, financiële dienstverlening en
technologie: Aedes, ABN AMRO, Amsterdam Rai, Baan, Boertien Groep, Cable &
Wireless, CenE Bankiers, Connexxion, Corus Colors, Freeler, Funda, gemeente
Amsterdam, gemeente Haarlemmermeer, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, IBM,
ING bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken,
Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Justitie, Noord/Zuidlijn,
Novell, Novem, Orange, Palm, Inc., Philips, Projectbureau IJburg en de
Rijksdienst voor het Wegverkeer.