Ingezonden persbericht


Persbericht

Universiteit Utrecht kiest voor e-service oplossing van Trinicom

Wilp, 6 januari 2004 - De Universiteit Utrecht, met meer dan 24.000 studenten
de grootste universiteit van Nederland, heeft voor haar Studenten Service
Centrum (SSC) gekozen voor de interactieve e-service oplossing van Trinicom. Door
middel van web selfservice en e-mailmanagement kunnen vragen van studenten
sneller en eenvoudiger elektronisch worden afgehandeld en wordt het SSC
telefonisch beter bereikbaar.

Het Studenten Service Centrum is voor studenten, studentenorganisaties,
medewerkers en college van bestuur het centrale aanspreekpunt op het gebied van
studentenvoorzieningen. Per jaar heeft het SSC meer dan 70.000 klantcontacten.
Zeker in piekperiodes komt het voor dat het centrum overbelast raakt en de
studenten niet optimaal geholpen kunnen worden. De circa 1000 e-mails die per maand
binnenkomen worden allemaal afzonderlijk bekeken en handmatig doorgestuurd
naar de verantwoordelijke medewerker. Als die toevallig niet aanwezig is blijft
de vraag liggen, de responsetijd wordt niet bewaakt. Met "knippen en plakken"
worden de veelgestelde vragen beantwoord. Reden genoeg voor de Universiteit
Utrecht om op zoek te gaan naar een oplossing om de werkwijze te verbeteren.

Peter Schelleman, directeur ICT bij de Universiteit Utrecht: "Wij denken dat
web selfservice en e-mailmanagement kunnen zorgen voor een aanzienlijke
verlaging van de druk op het SSC. Als moderne universiteit willen we een centrale
kennisbank aanleggen met alle veelgestelde vragen en antwoorden, die het SSC kan
gebruiken om de vragen van studenten te beantwoorden. Dat geldt zowel voor
de vragen die per e-mail binnenkomen als de telefonische vragen. Het mooie van
Trinicom's eService Center is dat die vragen en antwoorden gepubliceerd kunnen
worden op onze website, zodat de studenten zelf op zoek kunnen gaan naar het
antwoord op hun vraag. Er kan op verschillende manieren worden gezocht, zowel
door het intypen van een open vraag als door het zoeken op trefwoorden.
Daarnaast wordt een overzichtelijk menu aangeboden waardoor het heel makkelijk
navigeren is. Deze nieuwe vorm van serviceverlening zullen onze studenten zeker
waarderen. Vanaf februari 2004 staan we met het eService Center 24 uur per dag
klaar om hun vragen te beantwoorden."

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, is verheugd dat de Universiteit
Utrecht voor het eService Center heeft gekozen. "Sinds 2001 is de Universiteit van
Maastricht al klant bij ons en mede dankzij de goede ervaringen daar heeft de
Universiteit Utrecht voor ons gekozen. Telefonische bereikbaarheid speelt ook
bij de Universiteit Utrecht een rol, maar uiteindelijk is het internet voor
studenten het allerbelangrijkste communicatiekanaal. De universiteit wil daarom
ook via dat kanaal de juiste ondersteuning bieden. Dat past perfect in de
filosofie van Trinicom: de klant bepaalt het kanaal en wenst daar optimale
service. Is die service inderdaad goed, dan is een hoge klanttevredenheid
gegarandeerd. Wij zullen er samen met de universiteit voor zorgen dat ook dit project
succesvol wordt."


Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl


Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in
Wilp, en specialist op het gebied van internet selfservice, e-mailmanagement en
agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie
en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center. Deze op
internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op
het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de
belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale
kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal
inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het
verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen
van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van
geïntegreerde e-service software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en
buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany,
Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie:
www.trinicom.nl.

---


Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com