Gemeente Almelo

Nieuwe indeling raadscommissies

De gemeenteraad heeft op 11 december besloten de bestaande raadscommissies opnieuw in te delen. Er worden nu de volgende drie commissies onderscheiden: de commissie Algemeen bestuurlijke zaken, commissie Sociale en Economische Zaken en commissie Woon- en leefomgeving. De nieuwe indeling is per direct van toepassing. Dit betekent dat de commissievergaderingen van januari al volgens deze indeling zal plaatsvinden.

De raadscommissies zijn de officiële adviesorganen van de gemeenteraad. De commissies discussiëren over voorstellen ingebracht door commissieleden zelf en brengen advies uit aan de raad over de voorstellen van de burgemeester en wethouders. Sinds de verkiezingen in 2002 werd gewerkt met de commissies Veilige stad, Iedereen actief en Wonen en leven. De verdeling van onderwerpen die voor deze commissies werd gehanteerd leidde tot een groot verschil in de duur van de commissievergaderingen. Vandaar dat besloten is tot een nieuwe indeling.

Inspreekrecht
Voor alle drie commissies geldt het inspreekrecht. Wilt u inspreken over een bepaald onderwerp, dan kunt u contact opnemen met de commissiegriffier, Christa Slim (0546) 54 15 52. U kunt dan aangeven over welk onderwerp u wilt spreken en samen met de griffier wordt gekeken in welke commissievergadering u kunt inspreken.

Nieuwe indeling
De nieuwe indeling is als volgt:
Commissie Algemeen bestuurlijke zaken

- Bestuur

- Bedrijfsvoering

- Veilige stad

Commissie Sociale en economische zaken

- Economische structuurversterking

- Iedereen actief

- Cultuur

- Jongeren in de stad

Commissie Woon- en leefomgeving

- Ruimte

- Stadscentrum

- Wonen

- Groen en water

- Zorgstad