AUDAX
Uitstekend jaar voor AKO
Vooruitlopend op de publicatie van de definitieve jaarcijfers van
Audax, meldt dochter AKO BV - winkelketen in boeken, tijdschriften en
gemaksartikelen met ruim 80 eigen verkooppunten - een uitstekende
omzetontwikkeling in 2003.
AKO boekt een omzetgroei van maar liefst 8,1% ten opzichte van het
voorgaande jaar. Ook op Schiphol is de omzet met ruim 7,6% gestegen
ondanks de economische recessie, de ziekte Sars, de oorlog in Irak en
de lage dollar koers.
Door de uitbreiding van het bestaande assortiment, waarmee AKO nog
sterker is gaan inspelen op het koopfacet gemak, is AKO instaat
geweest zijn omzet verder te verhogen. Het hiermee samenhangende
resultaat is het hoogste resultaat ooit gerealiseerd door AKO.
Afgelopen jaar heeft zich gekenmerkt door een sterke uitbreiding van
nieuwe winkels. Met de overname van 10 Bruna winkels, welke direct
positief hebben bijgedragen aan het resultaat en de opening van een
aantal nieuwe winkels heeft AKO een sterke positie op zowel A1
locaties, op NS-stations en Schiphol. Locaties met veel traffic. Deze
uitbreiding past binnen de actieve groeistrategie van AKO, waarmee het
totaal aantal AKO-vestigingen komt op 82 winkels. Het streven is
binnen afzienbare tijd de 100ste winkel te openen.
AKO maakt deel uit van het Audax-concern. Audax is een veelzijdige
organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met
het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten.
Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden
tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde,
buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en
verzonden.
(einde persbericht)